مراغه- ایرنا- مجری طرح آزادراه‌های شمالغرب کشور گفت: ۴۸ کیلومتر از آزادراه مراغه–هشترود که پیش از این آسفالت‌ریزی شده بود، خط‌کشی شد و طی چندماه آینده ۲۹ کیلومتر از این مسیر زیر بار ترافیکی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا «ناصر بصیری» روز پنج‌شنبه در جلسه‌ای با مسوولان اجرایی هشترود و نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی افزود: بهره‌برداری از ۲۹ کیلومتر آزادراه مراغه - هشترود به تملک بخش کوچکی در کیلومتر ۱۹ نیازمند است.

وی با بیان اینکه این ۲۹ کیلومتر با ۱۱ هزار میلیارد ریال هزینه از سه‌راهی «قلی‌کندی» تا تقاطع شهر «نظرکهریزی» اجرا شده است، بیان کرد: این مسیر طی چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی تکمیل ۶ آزادراه در کشور به طول ۱۴۴ کیلومتر در دستور کار قرار دارد و آزادراه‌های تبریز- مرند - بازرگان و مراغه - هشترود نیز از سهم قابل توجه اعتبارات برخوردار است.

وی این را هم بیان کرد: ۲۴ کیلومتر از آزادراه تبریز - مرند – بازرگان به صورت رفت و برگشت طی دیماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

«فرامز شهسواری» نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: کشاورزانی که زمین‌هایشان در مسیر آزادراه مراغه–هشترد قرار دارد، نمی‌توانند کشت کنند زیرا زمین‌ها زیر و زبر شده است و راه ورود و خروج هم ندارد.

فرماندار هشترود هم گفت: ۲۹ کیلومتر از این آزادراه همزمان با شروع بارش‌ها زیر بار ترافیکی می‌رود و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هشترود، اورژانس، پلیس راه و آتش‌نشانی این شهرستان توان خدمات‌رسانی در این مسیر را به ویژه در فصل زمستان ندارد.

«فرید قشلاقی» اضافه کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هشترود باید به ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین راهداری مجهز شود تا علاوه بر ارائه خدمات به جاده‌های هشترود و نظرکهریزی به این مسیر هم خدمات عرضه کند.

«قشلاقی»، احداث پایگاه‌های امداد جاده‌ای، پلیس و آتش‌نشانی مجزا در آزادراه مراغه – هشترود را نیز خواستار شد.