شهرکرد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: ارزش محصولات صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان استان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد رشد کرد.

اسماعیل پیرعلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان استان در نیمه نخست امسال بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال محصول به کشورهای مختلف صادر کردند.

به گفته وی، کشورهای ازبکستان، عراق و افغانستان مقصد بیشترین کالاهای صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان استان است.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مشتقات و تجهیزات حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، خوراک آبزیان، تجهیزات حوزه دامپزشکی و ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته خط تولید از مهمترین کالاهای صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان استان به شمار می‌رود.

پیرعلی گردشگری مالی شرکت‌های دانش‌بنیان استان در سالجاری را افزون بر یک‌هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ارقام ذکر شده نشان‌دهنده رشد قابل توجه اقتصادی استان در بخش دانش‌بنیان‌هاست.

وی با اشاره به وجود ۲۱۰ شرکت دانش‌بنیان در این استان اظهار داشت: از این تعداد تاکنون ۱۰ درصد شرکت‌ها موفق به صادرات محصولات تولیدی خود شده‌اند.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقبال کارآفرینان و فعالان حوزه فناوری از بسترهای حمایتی در استان افزود: در نیمه نخست امسال ۱۲ شرکت جدید دانش‌بنیان موفق به دریافت مجوز فعالیت در استان شده‌اند که این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات، زیست فناوری و تولید صنعتی فعالیت دارند و امید می‌رود این تعداد در نیمه دوم سال نیز افزایش پیدا کند.


به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۲۱۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان و هسته فناور در استان فعال است که از این تعداد ۷۰ شرکت مجوز از معاونت علمی و فناوری نهاد رییس‌جمهوری دارد.

شرکت‌های دانش‌بنیان این استان برای بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ نفر اشتغالزایی کرده است.