اردبیل- ایرنا- ۷۵۷ وانت‌بار میوه‌فروش سیار فعال در کنار خیابان های شهر اردبیل با اقدام هماهنگ شهرداری، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان در ۴۶ نقطه محله های مختلف شهر ساماندهی و مستقر شدند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش سیار فعال در کنار خیابان های شهر اردبیل که جزو مطالبات چندین ساله مردم این شهر بود، پس از ماه‌ها کار کارشناسی و هماهنگی لازم، از شنبه هفته جاری آغاز شده و در طول این هفته رضایت مردم و نیز تسهیل در تردد خودروی شهروندان در خیابان ها را به دنبال داشته است.

فروش میوه توسط وانت‌بارهای سیار در کنار خیابان های شهر اردبیل چندین سال است که جریان دارد و به علت استقبال مردم از خدمات آنها به علت ارزان و در دسترس بودن خرید میوه مورد نیاز، جمع آوری و ساماندهی آنها طی چند سال گذشته از طرح مساله توسط چند مقام مسئول شهری فراتر نرفت ولی شهردار اردبیل با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل عزم خود را برای ساماندهی آنها جزم کرده و پس از ماه‌ها هماهنگی، این اقدام را آغاز کرد.

شهردار اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز اجرای طرح ساماندهی وانت بارهای میوه فروش از ابتدای هفته جاری و استقرار ۷۵۷ نفر از آنها در ۴۶ نقطه مشخص در محلات مختلف شهر اردبیل گفت: این اقدام که نقش تعیین کننده ای در تسهیل ترافیک شهری دارد، بعد از تامین زیرساخت‌ها عملیاتی و اجرا شد.

محمود صفری اظهار کرد: با اجرای این طرح، محل‌های استقرار جدید هر کدام از وانت‌بارهای میوه‌فروش سیار فعال در کنار خیابان های شهر اردبیل در مکان‌های مناسب و با توزیع محله ها و دسترسی آسان شهروندان تعیین شده است.

وی افزود: پیش از اجرای این طرح، ۷۵۷ وانت‌بار میوه‌فروش کنار خیابان در راستای ساماندهی فعالیت آنها مورد پایش و پذیرش قرار گرفتند و بعد از قرعه‌کشی، محل‌های ثابت استقرار به آنها اعلام شد.

شهردار اردبیل اضافه کرد: وانت بارهای میوه‌فروش، در کنار آسیب به سیمای شهر منجر به ایجاد ترافیک و بی‌نظمی در محیط شهری اردبیل شده بودند و ساماندهی آنها جزو مطالبات جدی مردم بود که این کار با همکاری دادستانی‌، نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی آغاز شد.

وی با اشاره به تعیین جریمه‌های سنگینی برای افراد متخلف توسط راهنمایی و رانندگی در صورت نادیده گرفتن روند اجرای این طرح بیان کرد: با آغاز اجرای این طرح، گشت تلفیقی به‌ صورت شبانه روزی در سطح شهر فعالیت دارد تا ضمن برخورد با وانت بارهای متخلف، آنها را به مکان‌های مشخص شده هدایت کنند.

صفری موفقیت اجرای این طرح را نیازمند مشارکت شهروندان دانست و خواستار حمایت و همکاری همه شهروندان از اجرای این طرح شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل نیز با تقدیر از اجرای طرح ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش سیار فعال در کنار خیابان های شهر اردبیل گفت: برای جلوگیری از گرانفروشی میوه در واحدهای صنفی ثابت پس از اجرای این طرح، گشت های کنترل بازار میوه تشدید شده است.

علی رحیمی‌آذر اعلام کرد: در طول هفته جاری ۱۲۰ واحد صنفی میوه فروش ثابت مورد بازرسی قرار گرفت و در تعزیرات حکومتی استان برای ۱۷ واحد صنفی نیز به علت گرانفروشی پرونده رسیدگی تشکیل شد.

وی با هشدار به فروشندگان و سوء استفاده کنندگان احتمالی پس از اجرای طرح ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش سیار فعال در کنار خیابانهای شهر اردبیل تاکید کرد: متخلفان احتمالی در مرحله اول جزای نقدی می شوند و در مرحله دوم، واحد صنفی آنها پلمب خواهد شد.