قزوین - ایرنا - مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از معرفی ۶ نان محلی و بومی از روستاهای مختلف استان در نمایشگاه ملی نان خبر داد.

جمشید خدایاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این نمایشگاه که در استان کرمان برگزار شد، با حضور ۲۷ استان کشور به ویژه قزوین همراه است که دستاورد نان‌های محلی و روستایی استان در این نمایشگاه درخشان بود.

وی با بیان اینکه نان‌های محلی قزوین حاصل دستاوردها و توانمندی زنان روستایی استان است، تصریح کرد: با هماهنگی اتحادیه نانوایان استان و با هدف ترویج نان کامل و بومی در خطر فراموشی قرار دارد، هفت بانوی روستایی از استان در این نمایشگاه حضور یافتند.

خدایاری ادامه داد: زنان روستایی استان قزوین از روستاهای گرکین، الولک، اردبیلک و الموت در این نمایشگاه حاضر شده و نان‌های بومی و محلی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: این دومین سال است که جشنواره ملی نان در کشور برگزار می‌شود و بانوان روستایی از سراسر کشور به ترویج فرهنگ کهن و سنتی پخت نان اقدام می‌کنند.

به گفته خدایاری، نان‌های لواش دستی و تنوری، تافتون و یوخا از عمده نان‌های مورد توجه بازدیدکنندگان بود.