تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای المپیک و جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد از مهمترین انگیزه خود برای حضور در مسابقات جهانی آلبانی خبر داد.

به گزارش ایرنا، دیوید تیلور که خردادماه سال جاری با شکست برابر آرون بروکس آمریکایی شانس حضور در المپیک پاریس را از دست داده بود تصمیم گرفت تا توانایی خود را برای حضور در وزن ۹۲ کیلوگرم به چالش بکشد. تیلور در انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا با شکست زاهید والنسیا به دوبنده تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در پیکارهای جهانی اوزان غیرالمپیکی رسید. این رقابت‌های روزهای ۳۰ مهر تا ۶ آبان در تیرانا پایتخت کشور آلبانی برگزار خواهد شد.

بازگشت دوباره او به کشتی کشتی در حالی است که وی پس از باخت در مسابقه انتخابی وزن ۸۶ کیلوگرم، رسما از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و به عنوان سرمربی کار خود را در ایالت اوکلاهاما آغاز کرد.

سایت خبری NBC SPOORT اعلام کرد که دیوید تیلور بعد از رقابت‌های جهانی در آلبانی به طور رسمی از دنیای قهرمانی خداحافظی خواهد کرد. این وداع می‌تواند دومین خداحافظی تیلور در سال ۲۰۲۴ باشد.

این تارنمای خبری همچنین به مهمترین دلایل بازگشت تیلور اشاره کرده و نوشت: دیوید تیلور پنج‌شنبه‌ شب در گفت گو زنده با کانال رستلینگ فالوور در پاسخ به این سوال به هواداران خود گفت من خداحافظی کرده بودم اما زمانی که عبدالرشید سعدالله‌یف تصمیم گرفت کشتی بگیرد، واقعاً علاقه من به کشتی قهرمانی جهان بیشتر شد. رقابت با کشتی‌گیر سرشناس روس همان مسابقه‌ای است که من از سال‌ها پیش به دنبال آن بودم.

حضور تیلور، کامران قاسمپور و عبدالرشید سعدالله‌یف در وزن ۹۲ کیلوگرم یکی از مهمترین جذابیت‌های رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان در اوزان غیرالمپیکی (۶۱، ۷۰، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم) است. این رقابت‌ها از روز ۳۰ مهرماه در تیرانا پایتخت آلبانی برگزار می‌شود.

چند روز پیش صفحه رسمی اتحادیه جهانی کشتی با انتشار عکس مدعیان وزن ۹۲ کیلوگرم نوشت: قاسمپور، سعدالله‌یف، تیلور و باتیربک تساکولوف کشتی‌گیر روسی‌الاصل اسلواکی، چهره‌های شاخص این وزن هستند و باید منتظر هنرنمایی آنان باشیم.

اگر کامران قاسمپور با تیلور روبرو شود می‌تواند فرصت مناسبی برای گلادیاتور کشتی ایران باشد تا خود را در یک آزمون سخت محک بزند. همچنین کامران با غلبه احتمالی بر تیلور انتقام پنج باخت تاریخی یزدانی را از جاددوگر آمریکایی خواهد گرفت.

با اعلام فدراسیون کشتی مشکل روادید قهرمان این رشته برای حضور در آلبانی حل شد و اعضای تیم‌ کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال روز گذشته عازم تیرانا شد.

قرار است در رقابت‌های قهرمانی اوزان غیرالمپیکی جهان، رضا مومنی، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسمپور در رشته آزاد به میدان بروند. البته یزدانی مصدوم و ممکن است کادر فنی از علی خرمدل برای این وزن استفاده کند.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی روز گذشته با تایید این مصدومین گفت: علی خرمدل برای اعزام آماده و در صورت صلاحدید کادر فنی به آلبانی خواهد رفت.