بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: خلیج فارس از بعد از ظهر روز یکشنبه، با شدت گرفتن وزش باد شمال‌غربی، به‌ تدریج مواج خواهد شد.

حسین مستانه روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، تا روز یکشنبه وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در بیشتر ساعت‌ها آرام خواهد بود.

وی بیا کرد: در این مدت پیش‌بینی می‌شود غبار محلی، وزش باد ملایم و مه صبحگاهی در برخی نقاط استان و روی دریا وجود داشته باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: آسمان استان در این روزها به طور غالب صاف همراه با غبار محلی و وزش ملایم باد خواهد بود و فردا در برخی مناطق مه صبحگاهی نیز رخ خواهد داد.

مستانه ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده جهت وزش باد در استان متغیر، با سرعت هشت تا ۲۸ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعت ها تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در مدت یاد شده ارتفاع موج دریا در آب‌های بوشهر بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در بعضی مواقع به ۱۲۰ سانتیمتر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید

پیش بینی ناپایداری موقت جوی برای استان بوشهر

دما در شهرستان‌‎های ۱۰گانه بوشهر به زیر ۴۰ درجه سانتیگراد رسید

مستانه اظهار کرد: جزر اول در ساعت ۰۱:۵۳ بامداد، مد اول در ساعت ۰۷:۴۶ صبح، جزر دوم در ساعت ۱۳:۲۹ و مد دوم در ساعت ۱۹:۴۵ خواهد بود.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته، برازجان با ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و خارگ با ۳۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان بوده‌اند.