بجنورد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: حمایت از مردم غزه و لبنان تکلیف انسانی است و مردم ایران اسلامی همواره حامی جبهه مقاومت هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری در آیین عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: جبهه حق با محوریت نظام جمهوری اسلامی ایران به میدان آمده و امروز فرهنگ مقاومت در دنیا گسترش یافته است.

وی افزود: پشت سر اسرائیل تمام استکبار و زورگویان قرار گرفته و جبهه مقاومت حامی غزه است و اکنون مظلومان جهان دلگرم حمایت های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

حجت الاسلام نوری با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به لبنان گفت: این سفر در حالی بود که هواپیمایی در فرودگاه بیروت نمی نشست، خطر بمباران فرودگاه بیروت وجود داشت اما او شجاعانه به لبنان سفر کرد و با حزب الله و مسوولان آن کشور مذاکره کرد.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: همچنین رییس مجلس نیز هدایت هواپیما را برعهده گرفت و در لبنان حضور یافت، این موارد کم اهمیت نیست و سبب دلگرمی مردم لبنان و جبهه مقاومت و افزایش شجاعت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مهمتر از این موارد حضور مقام معظم رهبری در نماز جمعه نصر است، ایشان پس از عملیات وعده صادق ۲ در میان نمازگزاران حاضر شدند و این نشان از شجاعت و غیرت دارد.

حجت الاسلام نوری با تاکید بر اینکه حمایت از مظلوم تکلیف قانونی است، گفت: کشورهای اسلامی موظف به حمایت از مظلومان در غزه هستند.

وی گفت: برادران دینی ما در لبنان و غزه نیازمند کمک هستند از این رو باید هر شخصی باید در حد توان به آنها یاری برساند.