خمین - ایرنا - امام جمعه موقت خمین گفت: راز ماندگاری جبهه مقاومت دکترین امامین انقلاب اسلامی است و این مهم شاهرگ‌های غرب و آمریکا را هدف گرفته است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حیدر رفعتی در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه، خمین افزود: دکترین مقاومت امامین انقلاب اسلامی دنیا را به شگفتی واداشته است که منطبق با شرع، وجدان، قوانین بین‌المللی و قانون اساسی است.

امام جمعه موقت خمین تاکید کرد: این دکترین توسط سوریه، عراق، یمن و جمهوری اسلامی صنایع و بنادر اسرائیل را نابود کرده است.

وی ادامه داد: جنگ در غزه و لبنان تمام عیار است و جبهه کفر و نظام سرمایه‌داری و رژیم غاصب اسرائیل علیه مردم فلسطین است.

امام جمعه موقت خمین بیان کرد: توحش نظام غرب همواره خود را مدعی حقوق بشر می‌داند در حالیکه عامل جنایت کودکان در غزه و جنوب لبنان هستند و قوانین آنها مخالف با قوانین انسانی است.

حجت الاسلام رفعتی گفت: وجدان‌های به خواب رفته مسلمانان و غیرمسلمانان در آتش سوختن آوارگان غزه را رقم زده اما همچنان سکوت کردند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در نماز جمعه نصر مسلمانان را به امت واحده و وحدت دعوت کردند و تکلیف شرعی هر مسلمانی را مشخص کردند.

امام جمعه موقت خمین افزود: اسرائیل در تور حزب الله گیر کرده است و در خانه‌های خود آواره هستند.

حجت الاسلام رفعتی ادامه داد: نتیجه این جنگ، سقوط اقتصادی، محاصره، جنگ روانی، کاهش ۶۶ درصدی اعتماد به پیروزی رژیم صهیونیستی و اعتراض کشورهای اروپایی و دانشجویان دنیا است.

وی با اشاره به پویش کمک به مردم غزه گفت: کمک به این مردم جنگ زده به ویژه با آغاز فصل سرما بر همه ما واجب است.

امام جمعه موقت خمین با اشاره به تشییع پیکر مطهر سردار نیلفروشان ادامه داد: مردم در تشییع این سردار رشید سنگ تمام گذاشتند.

حجت الاسلام رفعتی با تاکید بر شکر نعمت‌های خداوند و احترام به پدر و مادر گفت: این بزرگراهی برای رسیدن به رحمت خداوند است.

وی اسراف را مانع رحمت پروردگار دانست و افزود: خشوع، انس با قرآن، مهربانی نسبت به سایر موجودات زمینه ساز جذب رحمت الهی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، تجمع حمایت از مردم لبنان و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در پایان نماز جمعه برگزار شد و نمازگزاران شعارهای «الله اکبر»، « خامنه‌ای رهبر»، « یا ایها المسلمون اتحدو اتحدو»، «مسلمان به پا خیز بشکن حصار غزه »، « ای امت مسلمان با وحدت و اتحاد برای نجات غزه برخیز »، «ما رهروان قرآن از مرگ کی گریزیم»، « مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر فرانسه»، « لبنانی آزاده حمایتت می‌کنیم»، « سردار نیلفروشان شهادتت مبارک» را سر دادند.