بروجرد _ ایرنا _ امام جمعه بروجرد با تاکید بر اینکه دفاع از مظلوم وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی همه مسلمانان است و جبهه مقاومت به یاری خدا پیروز و رژیم صهیونیستی را به زباله دان تاریخ خواهد فرستاد.، گفت: ملت های مسلمان در برابر وحشیگری اسرائیل متحد شوند.

به گزارش ایرنا، حجت السلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد اظهار داشت: اسلام دین صلح و صفاست و لازم است این مساله تبیین شود، زیرا در دین اسلام اصل بر صلح و آرامش است.

وی با تاکید بر اینکه پیغمیر ما پیامبر رحمت است، افزود: اما در عین حال خداوند دستور داده کفار حق سلطه بر مسلمانان را ندارند و باید جلوی آنها ایستاد و با آنها جنگیده و به آنها رحم نکنید.

امام جمعه بروجرد با تاکید بر اینکه کفار حق هیچگونه تسلط اعم از فرهنگی، اقتصادی، نظامی و سایر موارد را بر مسلمانان ندارند، یادآور شد: جهاد و مقاومت در برابر ستمگران امر الهی بوده و جبهه مقاومت هم از همین امر و دستور خداوند گرفته شده است.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: علاوه بر این بر اساس دستورات دینی حتی اگر به دیگران ظلم هم شد ، مسلمانان نباید در برابر آن ظلم حتی به غیر مسلمانان نباید سکوت کرد.

وی با اشاره به کمک های انجام شده در دفاع و کمک به لبنان ، عراق و سوریه اضافه کرد: با این کمک ها از خودمان دفاع می کنیم، این از کیاست و زیرکی مسوولان است که جنگ را به خارج از مرزهای خود ببرند.

امام جمعه بروجرد گفت: هدف در هشت سال جنگ تحمیلی نابودی جمهوری اسلامی بود، تشکیل داعش نیز بر همین مبنا بود، کشورهای مختلف سعی می کنند حامیانی خارج از مرزهای خود داشته باشند تا مورد حمله قرار نگیرند، هدف از کمک ما هم به کشورهای دیگر همچون لبنان و سوریه ، دفاع از خودمان است، در غیر اینصورت بمب ها روی سر ما ریخته می شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این ما مسلمان هستیم و نمی توانیم در برابر ظلم به دیگران سکوت کنیم ، دلیل دیگر کمک ما ، دستور خدا و اولیای اوست که تاکید می شود باید یار و یاور مظلوم باشیم، این رویکرد باید به یک فرهنگ تبدیل شود که متاسفانه برخی این نکته را نمی فهمند و می گویند چرا باید به دیگران کمک کرد، وقتی خودمان نیاز داریم.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه مردم همواره در صحنه حضور دارند و تعداد اندکی هستند که چنین حرف هایی می زنند، گفت: مردم با بصیرت ایران همواره در صحنه حضور دارند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به وجود سازمان های بین المللی و سکوت آنها در برابر ظلم به مظلوم افزود: ۸۰ سال از تاسیس سازمان ملل می گذرد، اما تماشاگر ظلم و ستم و تعدی است.

وی با بیان اینکه ما هیچ امیدی به سازمان های حقوق بشری نداریم، اظهار داشت: باید روی پای خود ایستاده و جبهه مقاومت هم با یاری خدا رژیم صهیونیستی را به زباله دان تاریخ می فرستد، مسیر مقاومت سختی دارد ، اما نهایت پیروزی با جبهه مقاومت است.

در پایان نماز جمعه این هفته بروجرد نمازگزاران تجمع و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کردند .