قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: خواری و ذلالت کشورهای خائن خاورمیانه که در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند، نزدیک است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین اظهار کرد: سران دولت‌های ساکت که قتل و عام مردم غزه و لبنان را می‌بیند و ساکت هستند و اسم کشورهای اسلامی را یدک می کشند و آنهایی که صهیونیست را حمایت کرده و موشک ها را در مسیر رسیدن به رژیم صهیونیستی منحرف می کنند، بدانند روز به روز در چشم مردم مسلمان خوار می شوند و مردم راهشان را از این سران ساکت و خائن جدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سران کشورهای خائن و ساکت منطقه بدانند که آینده منطقه با مردم با اراده است، اظهار کرد: صهیونیست بدانند در آینده جهان جایگاهی ندارند و هرکجا هجرت کنند آکنده از خشم و نفرت مردم جهان هستند، آن‌ها جز مرگ چاره ای ندارند و مصداق شریفه این آیه قرآن هستند که اگر می خواهید فتنه ریشه کن شود، باید اینها را بکشید و نسل آن‌ها را منقرض کنید.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: نخستین نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مغز متفکر این رژیم خبیث است، گفته که روزی کودکان فلسطینی فلسطین را فراموش می‌کنند، اما اکنون کودکان آن روز، مبارزان بزرگ در مقابل این رژیم کودک کش صهیونیستی هستند و فرزندان این‌ها نیز مبارزانی بزرگ تر خواهد شد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: مقام معظم رهبری در هفته گذشته خطبه تاریخی داشتند و به نکات بسیار مهمی اشاره کردند که باید سرلوحه کارهای خود بدانیم.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند حزب الله ثمر شیرین ارتباط شجره طبیه است که هزاران سال ایران اسلامی و لبنان با هم ارتباط پیوند و برادری داشتند که یکی از ثمره های این ارتباط معنوی رهایی از شر رژیم صهیونیستی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: عبدالصمد جبل در ۴۰۰ سال قبل امام جمعه قزوین بود که نشان از تاریخ اسلام در این استان دارد، بزرگ ترین شاگرد او محمد حسین مشهور به شیخ بهایی است و مردم ایران خیلی مدیون معارف دینی وی هستند.

امام جمعه قزوین در ادامه شهادت مظلومان حاج آقا مصطفی خمینی فرزند امام (ره) را گرامی داشت و اضافه کرد: اینها خون دلها خوردند تا زیرساخت های جمهوری اسلامی فراهم شد که امروز شهره جهان و اسلام است.