مشهد-ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: اجرا و پیاده‌سازی حکمرانی دینی، رسالت مسوولان و مدیران دستگاه اجرایی کشور در هر دولت است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم ‌لهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، پنج مرحله برای انقلاب اسلامی شامل «ساقط کردن طاغوت، تشکیل نظام اسلامی، دولت اسلامی، امت اسلامی و تمدن نوین اسلامی» ترسیم کردند.

وی ادامه داد: دستگاه اجرایی نظام باید حکمرانی دینی را در کشور حاکم و فرامین دین را پیاده سازی کند، در این صورت دولت اسلامی شکل خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: تشکیل امت اسلامی نقطه هدف نظام ما است که با وجود و ظهور امام عصر(عج) کامل می شود و به سرمنزل مقصود می رسد.

آیت الله علم الهدی در بخشی از سخنانش با قدردانی از مردم برای شرکت پر شور در مراسم تشییع پیکر شهید سرلشکر نیلفروشان اظهار کرد: مردم در این مراسم بار دیگر حماسه خلق کردند و تشییع پیکر پاک یک عنصر جان داده در راه اسلام، دلاور، شجاع و سرمایه ارزشمند نظام و جریان مقاومت با شکوه خاصی در مشهد برگزار شد.

وی در ادامه با طرح این پرسش که آیا مواجهه ایران در جنگ بین فلسطین و اسرائیل یک حرکت انفعالی تصادفی براساس روند سیاسی است، ادامه داد: ما راهی با هدفی مشخص برای تشکیل نظام اسلامی تعیین کردیم و طبیعی است که گروه‌های مختلف در جریان های متفاوت با خود را همراه کنیم تا در این مسیر قوی تر گام برداشته و زودتر به هدف دست یابیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: اما متاسفانه عده‌ای جریان را در عمق آن بررسی نمی کنند و می گویند چرا باید در یک مساله ای که بین اسرائیل و فلسطین است، دخالت کنیم .

وی ادامه داد: حضور ما در مساله بین اسرائیل و جبهه مقاومت، یک اقتضای انفعالی سیاسی نیست تا به هر مناسبتی در همه حوادث بین المللی نقشی داشته باشیم و وارد درگیری‌ها شویم، بلکه ما راه و مسیری را انتخاب کردیم که هدف آن تشکیل امت اسلامی و تمدن نوین اسلامی است.

آیت الله علم الهدی در بخشی از سخنانش با اشاره توجه دولت چهاردهم در پیاده سازی وفاق ملی بیان کرد: وفاق ملی به معنای این است که جریان ها، اندیشه ها و تشکل های مختلف سیاسی با هم یکی و متحد شوند.