تهران- ایرنا- نام رهبر مبارز جنبش حماس کابوسی برای صهیونیست‌ها بود که موجب شد تا هیمنه آنان در بسیاری از زمینه‌ها شکسته شود.

به گزارش ایرنا، هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ برای محور مقاومت یک روز فراموش نشدنی به شمار می‌رود روزی که رزمندگان حماس با انجام عملیات طوفان الاقصی هیمنه ساختگی صهیونیست‌ها را به چالش کشیدند و این رژیم را در باتلاقی از مشکلات فرو بردند که در نهایت سردمداران این رژیم را محبور کرد تا ماشین ترور خود را بار دیگر در منطقه فعال و این بار بزرگان مقاومت را هدف اصلی خود قرار دهند. مغز متفکر این عملیات یحیی سنوار از رزمندگان جنبش حماس بود؛ رهبری که در طول مبارزه خود شرایط بسیار متفاوتی را تجربه تا جایی که با مقاومت و پایمردی خود از سیاه‌چال‌های رژیم سربلند خارج شد و در نهایت به رهبری این جنبش آزادیخواه رسید.

سنوار را می‌توان در زمره پهلوانان مقاومت قلمداد کرد. او از جنس تفکر بود که فارغ از مذهب، ملیت و نژاد برای آزادی سرزمین فلسطین اشغالی تلاش کرد و در نهایت به خیل عظیم شهدای راه قدس پیوست. او در دانشگاه مقاومت تفکر آزادگی را آموخته بود و به مانند بسیاری از فرماندهان این محور به شخصیتی جهانی تبدیل شد. این شهید از جنس تفکر بزرگانی مانند حاج قاسم سلیمانی، سیدحسن نصرالله‌، اسماعیل هنیه، عباس نیلفروشان و فواد شکر بود.

او رادمردانه زیست و پهلوانانه شهید شد و در دوران زندگی خود چالش‌های زیادی را برای رژیم صهیونیستی به وجود آورد. نخستین ماموریت شهید شاخص جهان اسلام خط بطلان بر مخوف بودن زندان‌های اشغالگران بود. اگر رسانه‌های همسو با این رژیم، زندان‌ صهیونیست‌ها را به سیاه‌چال‌ مرگ تشبیه می‌کردند اما سنوار با تفکری از جنس آزادگی نشان داد می‌شود از دل این سیاه‌چال‌ها راهبردهایی را برای نابودی دشمن طراحی کرد.

او به مانند یکی از همرزمان خود (سیدحسن نصرالله) نشان داد، آنچه که صهیونیست‌ها از آن به عنوان اقتدار یاد می‌کنند تار عنکبوتی بیش نیست. تار عنکوبتی که در عملیات طوفان الاقصی، وعده صادق یک، عملیات اربعین و عملیات وعده صادق ۲ به راحتی فرو ریخت. او از جنس تفکر شهید حسن تهرانی‌مقدم‌ها به شمار می‌رود که ثمره تلاش این دانشمند شهید، تبدیل گنبد آهنین به یک سپر بی‌خاصیت بود.

سنوار برخلاف تمام شایعات یک سال بعد از عملیات طوفان الاقصی در غزه ماند و با رزمندگان این جنبش زندگی کرد، مقاومت او و همرزمانش، رژیم صهیونیستی را به ستوه آورده بود تا جایی که با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای به دنبال خدشه‌دار کردن جایگاه این شهید در میان ملت فلسطین بودند؛ شایعاتی در خصوص پنهان شدن وی در تونل‌های غزه و سپر انسانی درست کردن منتشر شد اما شهادت وی مانند زندگی این قهرمان، خط بطلانی برای تمام آن فضاسازی‌ها بود.

یحیی سنوار اگر با مبارزه خود و طراحی طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی را از عرش اقتدار اطلاعاتی به فرش ذلت کشاند و با شهادت خود نیز نشان داد که رسانه‌های استکبار جهانی در خدمت رژیم صهیونیستی هستند. او نه در تونل‌های غزه پنهان بود و نه سپر انسانی داشت بلکه به مانند یک رزمنده در میدان نبرد مبارزه کرد و به گواه منابع خبری دشمنان جهان اسلام چند ساعت تمام با شجاعت توانست ده‌ها صهیونیست را با مهارت نظامی خود زمین‌گیر کند و بنا بر اعتراف صهیونیست‌ها، سنوار حتی زمانی که بدترین جراحت ممکن را داشت با ابزارهای ترور صهیونیست‌ها جنگید و تسلیم نشد تا قهرمانانه در راه آرمان‌های فلسطین شهید شود.

او جنگ رسانه‌ای را به خوبی آموخته بود و در زمینه خنثی‌سازی حربه‌های مجازی و رسانه‌ای شگرد خاصی داشت تا جایی که در نخستین اقدام خود با مصاف حربه تفرقه مذهبی در جهان اسلام رفت. او به مثابه پهلوانِ وحدت آفرین جهان اسلام با ذکر احادیثی از امام علی(ع) و تشبیه غزه به واقعه کربلا عملا نشان داد تفکر مقاومت تنها مختص شیعیان نیست بلکه مقاومت گفتمانی برای جهان اسلام است که می‌شود با آن بیدار اسلامی را تقویت و زمینه را برای ریشه کنی صهیونیست‌ها فراهم کرد.

سنوار می‌دانست که مقاومت یا به آزادگی ختم خواهد شد یا به شهادت؛ او ۲۲ سال در سیاه‌چال‌های رژیم صهیونیستی مقاومت کرد و مانند یک آزاده سرفراز گام به خاک غزه گذاشت. با آزادی این رادمرد دوره جدیدی از مبارزه در محور مقاومت آغاز شد که پایان این مبارزه برای سنوار شهادت بود و توانست دوره جدیدی از تفکر مقاومت را در سرزمین‌های اشغالی بنیان بگذارد.

روز گذشته، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.