تهران-ایرنا- رئیس سازمان جهانی بهداشت(WHO) با تاکید بر اینکه تقریبا همه در نوار غزه گرسنه هستند، این وضعیت را «غیر انسانی» توصیف کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری آناتولی، تدروس آدهانوم گبریسوس در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: سازمان جهانی بهداشت(WHO) خواستار دسترسی فوری به همه کمک‌های بشردوستانه، در وهله اول غذا و دارو برای کودکان مبتلا به سوء تغذیه شدید است که نیاز به درمان فوری دارند.

وی تاکید کرد که سازمان جهانی بهداشت همچنان خواستار آتش‌بس است به دلیل اینکه «بهترین دوا، صلح است».

رژیم صهیونیستی با محاصره غزه، این منطقه را به زندانی تبدیل کرده است که بسیاری آن را بزرگترین زندان روباز جهان توصیف می‌کنند.

اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

رژیم صهیونیستی در پی این جنایات خود در غزه، با یک پرونده نسل‌کشی در دادگاه بین المللی دادگستری (CIJ) مواجه است.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می‌دهد.

حملات رژیم اسرائیل تقریبا کل جمعیت نوار غزه را در بحبوحه محاصره مداومی که منجر به کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو شده، آواره کرده است.