یاسوج- ایرنا- ائمه جمعه شهرهای‌ مختلف کهگیلویه وبویراحمد در خطبه دوم خود به مهمترین مسایل روز دنیا و کشورمان و همچنین چالش ها و مشکلات و محرومیت ها و مطالبات و خواسته های عمومی مردم پرداختند و بر ضرورت شکوفایی ظرفیت ها و استفاده از داشته های استان در ابعاد مختلف تاکید کردند.

امام جمعه موقت قلعه رئیسی نیز از وضعیت مسیر این شهر به دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه نیز انتقاد کرد

حجت الاسلام حجت الاسلام مجید بهادری افزود: مطالبات مردم بخش چاروسا از مسئولین استانی و کشوری بسیار بالاست اما یک مطالبه اولویت دار است و آن جاده ارتباطی دهدشت به قلعه رئیسی است که جاده ایمن و استاندارد آرزوی مردم چاروساست.

امام جمعه سی‌سخت: چرا استانی که این همه منابع و ظرفیت و نیروی نخبه و جوان دارد باید این آمار بالای‌ خانواده کمیته‌امدادی داشته باشد.

حجت الاسلام واهبی زاده گفت: شهرستان دنا مملو از ظرفیت و منابع خدادادی و سرشار از پتا نسیل‌های طبیعی زیادی است، ولی به دلیل ضعف مدیریتی و نادیده‌گرفتن و استفاده‌ نکردن از این منابع و ظرفیت‌ها فقر و بیکاری و هدررفت بیت‌المال زیاد شده است، اگر این منابع شهرستان در استان‌های دیگر بود آن‌ چنان از این ظرفیت‌ها و منابع استفاده می‌کردند و بخش اقتصاد را فعال و اشتغال ایجاد می‌کردند که مردم از این وضعیت بیرون می‌آمدند.

حجت الاسلام وحدانی فر امام جمعه کهگیلویه هم به وضعیت و ضرورت تامین امنیت به عنوان یک مطالبه جدی و نیاز مبرم در جامعه اشاره کرد و گفت: در مراسمات شادی و غم وقتی شرکت می‌کنیم شاهد تیراندازی صد ها نفر هستیم، این رسم غلط قابل قبول نیست.

وی افزود: امنیت روانی، عمومی، اخلاقی و اجتماعی جامعه و جوانان در مخاطره است کی باید برخورد کند؟ متولیان امر نسبت به جمع آوری اصلحه در کهگیلویه و بویراحمد فکری کنند، در هر شهر و مراسمات مردم آسایش ندارند.

خطیب جمعه این هفته چرام نیز از کمبود و ضعیف زیرساخت های ورزشی و برخی بی عدالتی ها در توزیع عادلانه امکانات ورزشی در این شهرستان نیز اتتقاد کرد.

حجت الاسلام سید نورالله افشار افزود: باید پای درد دل ها و مشکلات ورزشکاران و هیات های ورزشی این شهرستان نشست و دید این جوانان با چه سختی ها و کمبودهایی در این حوزه دست و پنجه نرم می کنند.

وی تصریح کرد: فراموش نکنیم که ضعف و بی توجهی به ورزش یعنی افزایش میزان آسیب های اجتماعی که شهرستان چرام با وجود ظرفیت های متعدد و متنوع اما با این چالش مواجه است.

امام جمعه باشت هم گفت: جریان مقاومت فرد نیست که بخواهد با به شهادت رساندن یک فرد به پایان برسد.

حجت الا سلام گنجه ای در خطبه های این هفته تصریح کرد: خطیب جمعه باشت با بیان اینکه اقدام وحشیانه و جنایتکارانه صهیونیست‌ها هیچ تاثیری در اراده مقاومت و مسلمانان ندارد، بلکه شهادت منجر به زنده‌تر شدن جریان مقاومت می‌شود، گفت: جریان مقاومت، فرد نیست که بخواهد با به شهادت رساندن یک فرد به پایان برسد.