شیراز - ایرنا - استاندار فارس با بیان اینکه مهمترین قدرت ما، توان ملی و قدرت مردم ماست گفت: یکی از مهمترین مولفه های امنیت ملی، پشتیبانی و حضور مردمی است.

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس دکتر حسینعلی امیری جمعه در آیین افتتاح نمایشگاه اقتدار که یکی از پیش درآمدهای کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس است، گفت: آنچه که در سال ۵۹ در شروع جنگ تحمیلی بر کشور و ملت ما گذشت باید برای نسل جدید و جوانان روایت و برای آنهایی که دفاع مقدس را دیده اند و دوران بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران را درک کرده‌اند، یادآوری شود تا فضای معنویت، توکل و اعتماد به خداوند متعال در آن دوران فراموش نشود.

وی با تاکید بر اینکه آن دوران باید برای نسل جدید نقل شود که ما در دهه ۶۰ و در شروع جنگ تحمیلی در چه شرایطی قرار داشتیم و دفاع مقدس با چه شرایطی اداره شد، افزود: باید از تاریخ پرافتخارمان برای جوانان بگوییم و برای خودمان یادآوری کنیم که هر موقع در ایران عزیز جنگی صورت گرفته، بخشی از کشور بزرگ و عزیز ایران، از سرزمین مادری جدا شده و تنها در دوره دفاع مقدس و با رهبری امام راحل و با فداکاری سپاه و ارتش و بسیج و سایر بخش هایی که در جنگ حاضر بودند، ذره ای از این سرزمین مادری، منفک نشده است.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس بویژه اواخر جنگ مهمات جیره بندی شده بود و تقریبا با دست خالی دفاع مقدس اداره شد و یک وجب از خاک ایران عزیز به دست بیگانگان نیفتاد.

استاندار فارس افزود: امروز هم دوره دفاع مقدس است اما معادله آن تغییر کرده است؛ آن روز باید از کشورهای مختلف تجهیزات نظامی می گرفتیم و امروز با دست توانمند فرزندان این کشور در نیروهای مسلح و وزارت دفاع، به لطف خداوند متعال به مدرن ترین تسلیحات مجهز هستیم‌.

امیری گفت : آنچه که می بینیم با آنچه که گفته می شود و آنچه در واقعیت وجود دارد خیلی متفاوت است، هنوز بخش زیادی از قدرت تسلیحاتی ما و تکنولوژی که نیروهای مسلح ما از آن برخوردار هستند رونمایی نشده است.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق ۲، اظهار داشت: در پی این عملیات غرور آفرین؛ هر ایرانی، احساس هویت، وجود و اقتدار می کند؛ حقیقتاً هویت هر جامعه ای به تاریخ و قهرمانان آن جامعه است.

امیری با اشاره به سفرهای خود به کشورهای مختلف از بزرگداشت قهرمانان کشورها سخن گفت و فارس را پر از قهرمان دانست و گفت: سردار اسدی، سردار رودکی، سردار شهید اسکندری گوشه ای از قهرمانان این استان هستند.

وی با تاکید براینکه قهرمان های فراوان ما، هویت ملی ما هستند، افزود: بنابراین برگزاری این نمایشگاه اقتدار، یکی از آن دستاوردهای بسیار مهمی است که وقتی آن را با اوایل دفاع مقدس و شرایط آن دوران مقایسه می کنیم، به مهم بودن آن پی می بریم.

او اضافه کرد: امروز دشمنان ما که مشکلشان اساسا با وجود نظام جمهوری اسلامی است، اگر می توانستند لحظه ای برای نابودی آن درنگ نمی کردند.

وی ادامه داد: اقتدار و قدرتی که وجود دارد همه از لطف خداوند متعال است کمااینکه مهمترین قدرت ما، قدرت ملی و قدرت مردم ماست؛ قطعا یکی از مهمترین مؤلفه های امنیت ملی، پشتیبانی و حضور مردمی است که یکی از جلوه های آن را در تشییع شهید قهرمان، سردار سلیمانی دیدیم که شاید در جهان هم کم نظیر بوده‌است.

استاندار فارس عنوان کرد: این نشان می‌دهد که مردم ما قدردان امیران و سردارانی هستند که برای امنیت، اقتدار و تمامیت ارضی کشور شبانه روز در تلاش هستند.