تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امورخارجه، گفت: ایران آماده همکاری با سایر شرکا جهت اطمینان از برقراری صلح و ثبات، دوستی و شکوفایی اقتصادی، بر اساس احترام به اصول استقلال و برابری حاکمیت‌ها و تمامیت سرزمینی همه کشورهای منطقه است.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، اسماعیل بقایی هامانه، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، در پیامی در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، عنوان داشت: دکتر عراقچی وزیر امورخارجه صبح جمعه در سومین نشست وزرای خارجه چارچوب همکاری منطقه‌ای «۳+۳» در استانبول شرکت کرد.

وی افزود: ایران آماده همکاری با سایر شرکا جهت اطمینان از برقراری صلح و ثبات، دوستی و شکوفایی اقتصادی، بر اساس احترام به اصول استقلال و برابری حاکمیت‌ها و تمامیت سرزمینی همه کشورهای منطقه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: ارتقای همکاری‌ها و مبادلات اقتصادی و تقویت تعاملات مردمی، برای تحکیم صلح و ثبات در این منطقه بسیار مهم است.

به گزارش ایرنا، اجلاس وزرای خارجه سازوکار همکاری منطقه‌ای قفقاز موسوم به ۳+۳ متشکل از آذربایجان، ارمنستان، ایران، ترکیه، گرجستان، روسیه صبح امروز (جمعه ۲۷ مهر) در استانبول ترکیه، با حضور وزرای خارجه ایران، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه و روسیه صبح جمعه ۲۷ مهر آغاز به کار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه این نشست، دیدارهای دوجانبه‌ای با وزرای شرکت کننده و با مقام‌های عالی‌رتبه کشور میزبان داشت. در ابتدای این نشست هاکان فیدان وزیر امورخارجه ترکیه رسما از سیدعباس عراقچی، استقبال کرد.