تهران- ایرنا- قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین با بیان این که شهید سنوار فرمانده ای بود که تا آخرین لحظه تسلیم نشد و از آرمان هایش دفاع کرد، گفت: شهید سنوار اسطوه ای برای فرزندان مقاومت شد.

علیرضا خجسته‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار احزاب ایرنا اظهار کرد: شهید یحیی سنوار یک الگو برای محور مقاومت بود کسی که سال‌های زیادی از عمر شریفش را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذراند و وقتی از زندان آزاد شد عَلَم مقاومت یعنی اسلحه‌اش را به دست گرفت.

وی افزود: شهید سنوار در اصلی‌ترین و شاید بتوان گفت از جان گذشته‌ترین شاخه حماس یعنی شاخه نظامی و در گردان‌های القسام حضور پیدا کرد و تا سمت فرماندهی بالا رفت تا جایی که بعد از شهادت شهید اسماعیل هنیه به ریاست دفتر سیاسی حماس انتخاب شد.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین بیان کرد: شهید یحیی سنوار را می‌توان یکی از نشانه‌ها و جلوه‌های مقاومت در دنیا تعریف کنیم او کسی بود که همه عمر خود را به مبارزه با صهیونیسم اختصاص داد.

وی خاطرنشان کرد: سنوار در آخرین لحظات عمر، در حالی که بدن مجروح و ناتوانش را به صندلی تکیه داده بود لحظه‌ای تسلیم، سازش و سر خم کردن و عجز و ناتوانی از خود نشان نداد و تا آخرین نفس‌ها و قطره خونش پای آرمان اصیلی که به آن اعتقاد داشت و ایدئولوژی اسلامی که بر پایه آن آزادی قدس شریف را از چنگال صهیونیست دنبال می‌کرد سپری کرد.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین گفت: به اعتقاد من یک اسطوره و یک داستان بی‌انتها برای تمام فرزندان مقاومت شد، برای همه کسانی که در سرزمین‌های اشغالی هستند برای نسل‌های فعلی و نسل‌های بعدی و برای همه آزادی‌خواهان جهان و کسانی که این صحنه‌ها را دیدند این زندگی باشکوه را دیدند که چگونه آغاز شد و چگونه پایان گرفت.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.