تهران-ایرنا- مقامات یمنی به شهادت یحیی سنوار واکنش نشان داده و تاکید کردند که خون یحیی سنوار هیزمی است که صهیونیست ها در آتش آن خواهند سوخت.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از المیادین، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در پیامی شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را به ملت فلسطین و جنبش حماس تبریک و تسلیت گفت.

وی تاکید کرد که سنوار مدال شهادت را در راه والاترین و عادلانه ترین مساله به دست آورد.

محمد عبدالسلام افزود: شهید سنوار حماسه های قهرمانانه در نبرد با رژیم جنایتکار اسرائیل محقق کرد.

سخنگوی جنبش انصارلله یمن خاطرنشان کرد: باور ما این است که سرنوشت غزه و مساله فلسطین پیروزی خواهد بود.

همچنین شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: شهید قهرمان یحیی سنوار پرچم جهاد را بالا برد و ثابت قدم و موثر به عنوان سردمدار ملت مظلوم فلسطین ایستاد.

شورای عالی سیاسی یمن با تاکید بر ایستادگی در کنار ملت فلسطین خاطرنشان کرد: خون شهید فرمانده یحیی سنوار، هیزمی خواهد بود که صهیونیست ها در آتش آن خواهند سوخت.

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز تاکید کرد ابو ابراهیم(یحیی سنوار) در راه شهدای فرمانده به شهادت رسید و نبرد تنها با شکست دشمن به پایان خواهد رسید.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر جمعه اعلام کرد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی این جنبش مقاومت فلسطین در اقدام تروریستی روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

خلیل الحیه تأکید کرد: یحیی سنوار پس از خروج از زندان به جانفشانی های خود ادامه داد تا اینکه به طوفان عظیم(عملیات طوفان الاقصی) رسید.

وی افزود: السنوار تداوم راه کاروان شهدای بزرگ همچون احمد یاسین موسس جنبش حماس است. خون شهدا راه ما را نورانی و روشن می کند و انگیزه ای برای مقاومت وثبات خواهد بود.

الحیه خاطرنشان کرد: تا زمان برپایی دولت فلسطین بر تمام خاک این کشور و تعیین قدس اشغالی به عنوان پایتخت، جنبش حماس راه خود را ادامه خواهد داد. شهادت یحیی سنوار و رهبران قبل از وی، به جنبش ما قدرت و صلابت بیشتری می دهد.

وی تاکید کرد که سنوار هیچ گاه به جبهه های نبرد پشت نکرد و درحالی که در خط مقدم صفوف نبرد بود و در مواضع مختلف جنگی حضور می یافت، به شهادت رسید.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین گفت: اسرای رژیم صهیونیستی تنها با توقف کامل تجاوزها به نوار غزه و خروج کامل از آن و خروج زندانیان فلسطینی از زندان ها، به خانه باز خواهند گشت.