اصفهان- ایرنا - تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در هفته هشتم لیگ برتر باشگاه‌های ایران مقابل استقلال تهران قرار گرفت و با ارائه یک بازی تماشایی طلسم هفت ساله شکست ناپذیری استقلال را با زدن سه گل شکست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم‌ ذوب‌آهن اصفهان شامگاه جمعه درحالی با پیروزی سه بر صفر استقلال را شکست داد که تا پیش از بازی امشب گاندوهای اصفهانی در هفت سال اخیر هیچ گاه نتوانسته‌ بودند استقلال را شکست دهند.

آخرین بُرد ذوب آهن اصفهان مقابل استقلال تهران به نیم‌فصل دوم لیگ هفدهم باز می‌گردد که در آن دیدار ذوب‌آهن ۲ بر یک استقلال را در فولادشهر شکست داد.

ذوب‌آهن و استقلال با دیدار امشب تاکنون ۴۷ بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که آبی‌پوشان ۱۸ و ذوبی‌ها ۱۳ بُرد را از آن خود کرده اند و نتیجه ۱۶ بازی به تساوی ختم شده است.

گفتنی با احتساب ۲ گل امشب مجید علیاری و تک گل امید لطیفی که درون دروازه استقلال جای گرفت، این ۲ تیم در دیدارهای رو در روی در لیگ برتر ۹۷ گل به ثبت رسانده اند که سهم ذوب‌آهن ۴۵ و سهم استقلال ۵۲ گل بوده است.

این ۲ تیم چهار مربی مشترک در ادوار لیگ برتر داشته اند و زنده یاد ناصر حجازی، فیروز کریمی، امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان، مربیانی هستند که در هر ۲ تیم به فعالیت پرداخته‌اند.

تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن اصفهان امروز ( جمعه) در هفته هشتم لیگ برتر باشگاه‌های ایران از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه شهر قدس به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت ذوبی ها توانستند آبی پوشان تهرانی را سه بر صفر شکست دهند.