قم- ایرنا- مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با صدور پیامی شهادت یحیی سنوار و دیگر فرماندهان را حجت الهی بر حقانیت راه مقاومت دانسته و نصرت قطعی الهی و تحقق وعده های خداوند را یقینی ذکر کرد.

در پیام آیت الله علیرضا اعرافی که نسخه‌ای از آن شامگاه جمعه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده‌است: شهادت غیرتمندانه فرمانده شجاع اسلام، روح سرکش و مجاهد فلسطین، نویسنده و متفکر مقاومت ابوابراهیم یحیی سنوار رئیس فقید دفتر سیاسی حماس که با رشادتی تحسین برانگیز در خط مقدم جبهه، توسط رژیم سفاک صهیونیستی به فیض شهادت نائل آمد را به امت اسلامی و همه مجاهدان جبهه مقاومت و ملت غیور و مجاهد فلسطین و حماس سرافراز و به‌خصوص به خاندان و بازماندگان تسلیت و تهنیت‌ می‌گویم.

درآن پیام تصریح شده‌است : این شهید بزرگوار سالیان سال شرافتمندانه و خستگی‌ناپذیر در میدان مبارزه با رژیم جعلی و تروریست اسرائیل، جانفشانی کرد و در دوران بیش از ۲ دهه اسارت خویش در بندهای رژیم جنایتکار و قاتل صهیونیستی، با ذکاوت و مجاهدت هوشمندانه سازمان رزم جنبش حماس را برای مبارزه با دشمن اعتلا بخشید و در نهایت امر با طرح ریزی عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی نقطه عطف منطقه را رقم زد و ضربه‌ای جبران ناپذیر بر موجودیت این رژیم سراسر نحس وارد کرد و با گذشت بیش از یک سال از این عملیات افتخار آمیز در میدان معرکه و جهاد پس از مقام والای جانبازی، به فیض شهادت نائل آمد.

در بخش دیگری از این پیام آمده‌است: بدون تردید جهان به زودی شاهد زوال و نابودی رژیم سفاک، حقیر و جعلی اسرائیل به‌عنوان محور و مرکز شرارت‌های منطقه و جهان اسلام خواهد بود و روز پایان این باند جنایتکار و غده سرطانی که در حال دست و پا زدن در باتلاق‌ سردرگمی است به زودی فراخواهد رسید.

آیت الله اعرافی دراین پیام بیان کرده‌است: حوزه‌ های علمیه شهادت سنوار قهرمان در کنار شهادت دیگر فرماندهان جبهه مقاومت را حجت الهی بر حقانیت این راه دانسته و نصرت قطعی الهی و تحقق وعده های خداوند را یقینی می داند.

مدیرحوزه های علمیه در پایان این پیام علوّ درجات همه شهدای راه مقاومت که شهدای توحید، انسانیت، عدالت و عزت و کرامت هستند را از خداوند متعال مسألت نموده است .

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز گذشته، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.