نیویورک –ایرنا- جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پی شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از سوی رژیم اسرائیل در ادامه فضاسازی های واشنگتن بدون اشاره به کارشکنی ها و جنگ طلبی تل آویو  مدعی شد که ترور سنوار فرصتی برای جستجوی مسیر صلح است.

به گزارش ایرنا، مقامات آمریکایی که از آغاز جنگ غزه، با اسرائیل همکاری کرده اند و از جنایات و اقدامات تروریستی او بصورت همه جانبه حمایت کرده اند، در پی شهادت یحیی سنوار نتوانسته اند خشنودی خود را از ترور این رهبر حماس پنهان کنند و با دادن آدرس اشتباه و فضاسازی رسانه ای، در تلاشند این رهبر حماس را بجای رژیم اسرائیل، مانع صلح معرفی کنند.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا که در آلمان به سر می برد، در ادامه اظهاراتش علیه جنبش حماس در پی شهادت سنوار با حمایت از اقدام تروریستی اسرائیل ادعا کرد که ترور سنوار "لحظه عدالت" و "فرصتی برای جستجوی راهی برای صلح" در غزه است.

بایدن بدون اشاره به جنایت های اسرائیل و دفاع گروههای مقاومت فلسطینی از مردم بی دفاع غزه در برابر این رژیم با اشاره به عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (طوفان الاقصی) و ناکامی تل آویو در برابر این عملیات پس از چند دهه جنایت، مدعی شد: دست سنوار به «خون آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها، فلسطینی‌ها و آلمانی‌ها و بسیاری دیگر آلوده است.»

اظهارات بایدن در حالی است که حملات رژیم اشغالگر اسرائیل با حمایت های نظامی و امنیتی واشنگتن، تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه به شهادت ۴۲هزار و ۵۰۰ نفر و شمار مجروحان به ۹۹هزار و ۵۴۶ نفر منجر شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا که در برلین سخن می گفت، افزود که به نتانیاهو گفته است که «این لحظه را به فرصتی برای جستجوی راهی برای صلح، آینده‌ای بهتر در غزه بدون حماس تبدیل کند.»

کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا به نخست وزیر اسرائیل گفته است که اکنون وقت پایان دادن به جنگ غزه است.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: بایدن و نتانیاهو همچنین درباره بهره برداری از این لحظه برای بازگرداندن گروگان ها و پایان دادن به جنگ با تضمین امنیت اسرائیل و اینکه حماس دیگر هرگز قادر به کنترل غزه نباشد، گفتگو کردند.

کاخ سفید تصریح کرد: بایدن و نتانیاهو موافقت کردند که در روزهای آینده هم به طور مستقیم و هم از طریق تیم های امنیت ملی خود در تماس نزدیک باقی بمانند.

رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای در پی ترور سنوار با تایید شهادت به همکاری اطلاعاتی کشورش با رژیم اسرائیل برای انجام عملیات های تروریستی علیه رهبران حماس اذعان کرد و گفت: «با کمک اطلاعاتی ما، ارتش اسرائیل بی وقفه رهبران حماس را تعقیب کرد، آنها را از مخفیگاه هایشان بیرون آورد و آنها را مجبور به فرار کرد. به ندرت چنین عملیات نظامی وجود داشته است که در آن رهبران حماس که در صدها مایل از تونل ها در چندین طبقه در زیر زمین حرکت می کنند و مصمم به محافظت از خود بدون توجه به غیرنظامیان هستند.»

رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به چند دهه جنایات اسرائیل و ریشه های عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) با حمایت از این رژیم گفت: «اسرائیل حق کامل دارد که رهبری و ساختار نظامی حماس را از بین ببرد. حماس دیگر قادر به اجرای هفتم اکتبری دیگر نیست.»

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کرد «یحیی سنوار» رئیس دفتر جدید سیاسی جنبش حماس در نوار غزه را ترور کرده است.

یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که پس از شهادت اسماعیل هنیه در ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ در تهران، جانشین وی شده بود، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ اکتبر ۲۰۲۴ توسط رژیم اسرائیل در نوار غزه به شهادت رسید.