یزد- ایرنا- فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: رژیم منحوس صهیونیستی که شکست و ضعف‌هایش بر جهانیان آشکار شده و به هیچکدام از اهدافش نرسیده، سعی دارد با ترور و جنگ رسانه‌ای بر شکست‌های خود سرپوش بگذارد.

به گزارش جمعه شب روابط عمومی سپاه الغدیر، سردار " زارع کمالی " ضمن تسلیت شهادت پرافتخار مجاهد نستوه و نخبه مقاومت اسلامی فلسطین " یحیی سنوار" رئیس دفتر سیاسی حماس و محمود حمدان از فرماندهان جبهه مقاومت افزود: این دو بزرگوار از کسانی که بودند که فرار نکردند و در کنار مردم خود به مبارزه با استکبار جهانی پرداختند.

وی ادامه داد: فرماندهانی که نه در تونل‌ها بلکه در میدان جنگ در حال رویارویی مستقیم با دشمنان پلید خود در مکانی که بیش از پنج ماه در محاصره بود به شهادت رسیدند و این پاداش حرکت در مسیر جهاد است.

فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: این رژیم منحوس بداند بدون شک خون پاک شهدا جریان مقاومت را زنده‌تر می‌کند همانطور که شهادت امام حسین (ع) موجب زنده نگه داشتن اسلام شد و خون شهدای انقلاب اسلامی باعث عزت واقتدار ایران اسلامی در جهان است.

سردار زارع کمالی گفت: خون پاک شهدای جبهه مقاومت نابودی کامل رژیم کودک کش صهیونیست را بدنبال دارد و جایگزین این عزیزان هزاران یحیی سنوار، سید حسن نصرالله و شهید سلیمانی خواهد بود و این راه ادامه خواهد داشت.

یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر جمعه اعلام کرد که یحیی سنوار در اقدام تروریستی روز گذشته رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت: یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده است.

خلیل الحیه تاکید کرد که یحیی سنوار پس از خروج از زندان به جانفشانی های خود ادامه داد تا اینکه به طوفان عظیم(عملیات طوفان الاقصی) رسید.