قم - ایرنا- جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی با محکوم کردن جنایات اخیر صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن یحیی سنوار آورده‌است که آتش خشم مظلومان، جبهه ظلم و استکبار را خواهد سوزاند.

در این پیام که نسخه‌ای از آن جمعه شب دراختیار ایرنا قرار گرفت، آمده‌ است: شهادت رهبر شجاع مقاومت اسلامی فلسطین، مبارز نستوه و متفکر، حاج یحیی سنوار را به همه آزادیخواهان جهان، جبهه قدرتمند و فداکار مقاومت اسلامی در غرب آسیا، ملت غیور فلسطین و جنبش اسلامی حماس، تسلیت عرض می‌کنیم.

در این پیام تصریح شده است: آن شهید خستگی‌ناپذیر در خط مقدم و در حال مجاهدت در راه آزادی به شهادت رسید و این نشان‌دهنده شجاعت و دلاوری کم‌نظیر رهبران، فرماندهان و رزمندگان مقاومت اسلامی است او و جمعی از یارانش شهید شدند و به فوزی عظیم نائل آمدند؛ اما با رفتن آنان، دیگر رهبران و رزمندگان مقاومت به جهاد ادامه خواهند داد و هیچ خللی در اراده این مجاهدان ایجاد نخواهد شد.

در بخش دیگری از آن پیام آمده‌است: فلسطین باوجود چنین فرزندانی، همچنان برای مبارزه، فرمانده و رزمنده دارد. شعله‌های مقاومت خاموش شدنی نیستند و آتش خشم مظلومان، جبهه ظلم و استکبار را خواهد سوزاند. وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ؛

در این پیام اضافه شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تسلیت شهادت فرمانده دلاور یحیی سنوار و جمعی از مجاهدان سلحشور حماس، اعلام می‌کند، همان‌طور که پس از شهادت بزرگانی بسیار در لبنان و فلسطین،جبهه مقاومت از حرکت بازنایستاد، مبارزه با اسرائیل باقوت و روحیه‌ای دو چندان ادامه خواهد داشت و اسرائیلِ درمانده، سقوط و پایان سیاه خود را به‌زودی خواهد دید.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دراین پیام بیان کرده‌است: آنچه در غزه و لبنان می‌گذرد، گرچه در سکوت و همراهی برخی دولت‌های عربی و حمایت‌های گسترده تسلیحاتی غرب، بسیار تلخ و غم‌انگیز است، اما امداد و نصرت_الهی نصیب مجاهدان فی سبیل الله خواهد بود.حقیقت تخلف‌ناپذیر «کَم مِن فِئَهٍ قَلیلَهٍ غَلَبَت فِئَهً کَثیرَهً بِإِذنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرینَ» با اراده و قدرت الهی رقم خواهد خورد و با مجاهدت‌ها و هدایت‌های پرچم‌دار مقاومت اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای -مدظله‌العالی- مسیر تاریخ منطقه و جهان به نفع مستضعفین تغییر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز گذشته، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.