تهران- ایرنا- قوی‌ترین مرد ایران و جهان درباره شهادت مظلومانه یحیی سنوار گفت: وی در سال‌های زندانی‌اش اطلاعات زیادی در مورد رژیم صهیونیستی بدست آورده بود و به همین دلیل وحشت زیادی از او داشتند.

پیمان ماهری‌پور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص شهادت مظلومانه یحیی سنوار، از فرماندهان جبهه مقاومت اظهار داشت: این مجاهد بزرگ ۲۳ سال از عمر خودش را در زندان‌های رژیم اشغالگر قدس گذراند و جزو کسانی بود که به زبان عبری چندین کتاب نوشت و حتی برخی را به زبان انگلیسی ترجمه کرد. او یکی از زندانیان فعال و مجاهد کل تاریخ و اولین فرمانده حماس بود که در میدان جنگ و با اسلحه در دست به شهادت رسید، نه در خانه.

وی ادامه داد: سنوار همچون امیرالمومنین همیشه مقابل ظالمین و غاصبین رژیم صهیونیستی، در صف اول جنگ و مبارزه قرار داشت که شجاعانه تن به ذلت نداد.

قوی‌ترین مرد ایران و جهان با اشاره به الگوگیری از مجاهدت‌های جبهه مقاومت عنوان کرد: باید به نیکی از او یاد شود که انگیزه‌ای برای همه مجاهدان باشد. این حرف کمی نیست که یک فرمانده در کنار سربازانش در میدان جنگ حاضر باشد.

وی افزود: سنوار در سال‌های زندانی‌اش اطلاعات زیادی در مورد یهودیان و رژیم صهیونیستی کسب کرده بود به همین دلیل وحشت فراوانی از او داشتند. انسان بسیار مهمی در حماس بود که امیدوارم از الگو بردارند و ما هم راه چنین شهدایی را ادامه دهیم.