تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری گفت: مسابقاتی در سطح شهر با عنوان رالی خانوادگی برنامه‌ریزی شده که چهارم آبان این رقابت به طور رایگان برگزار و شرکت در آن برای همه آزاد است.

فرهاد نژادفصیحی روز سه‌شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص مسابقات این فدراسیون در هفته تربیت بدنی اظهار داشت: در هفته تربیت بدنی یک دور مسابقات درگ برگزار شد تا ورزش را در بخش همگانی هم گسترش دهیم. روز ۲۷ مهر این مسابقات را به یاد مرحوم اشکان بهشت‌آیین برگزار کردیم که از قهرمانان این رشته بود. عموم مردم می‌توانند در چنین مسابقاتی شرکت کنند تا در شرایط ایمنی کامل، انرژی‌های خود را تخلیه کنند و کسب جایزه و عنوان داشته باشند. البته بحث استعدادیابی را نیز در این مسابقات پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: رشته‌های اتومبیلرانی ورزش‌ عامه پسند هستند که مردم باید با آن آشنا شوند. ورزشکاران حرفه‌ای ما در چنین مسابقاتی بیشتر برای تشویق مردم حاضر می‌شوند تا میدان برای ورزشکاران و خودروهای سطح پایین‌تر نیز مهیا شود. تا دوم آبان همه مسابقات فدراسیون با گرامی داشت این ایام است.

دبیر فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری با اشاره به تعمیرات و بازسازی پیست آزادی عنوان کرد: شرایط خاصی برای پیست وجود دارد و نمی‌توان با آسفالت معمولی آن را لکه‌گیری کرد. با شرکت‌هایی که آسفالت فرودگاهی انجام می‌دهند، هماهنگ کردیم که بازدیدی داشته باشند و برای حل مشکلات آسفالت پیست تلاش کنند. از نظر هزینه‌ای تغییر آسفالت تمام پیست امکان پذیر نیست ولی می‌توانیم برای مرمت شرایطی را مهیا کنیم.

وی افزود: جلسه‌ای حدود ۱۰ روز پیش بین رئیس فدراسیون و وزیر ورزش برگزار که در این جلسه در مورد رویدادهای همگانی تاکید شد. در بحث عمرانی هم صحبت‌هایی شد که اگر امکانش وجود داشته باشد، در بودجه سال آینده میزان هزینه مورد نیاز برای تعمیرات پیست همچون نور و مرمت آسفالت را تامین کنیم.

نژادفصیحی در مورد حضور اسپانسرها در رشته‌های این فدراسیون گفت: مشکل اصلی ما دیده نشدن اسپانسرها است؛ پیگیری‌هایی داشتیم که امیدواریم به زودی مسابقات ما به طور زنده از صدا و سیما پخش شود. اگر همکاری با صدا و سیما شکل بگیرد، به طور قطع حمایت اسپانسرها نیز تغییر خواهد کرد. البته شرکت‌های خودروسازی با توجه نداشتن به مسئولیت‌های اجتماعی، هیچ‌گاه به ما کمک نمی‌دهند و با فروشی که دارند، اصلا نیازی به حضور نمی‌بینند.

وی تاکید کرد: مسابقاتی در سطح شهر با عنوان رالی خانوادگی برنامه‌ریزی شده است. این مسابقات شهری امکان برگزاری در پیست را ندارد و نحوه صحیح رانندگی در سطح شهر ملاک آن است. روز ۴ آبان این رقابت به طور رایگان برگزار می‌شود و شرکت در آن برای همه آزاد است.

دبیر فدراسیون اتومبیلرانی درباره واردات وسایل نقلیه خاص برای ورزشکاران خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته وضعیت شفافی وجود نداشت در این مسئله و اکنون هم شفاف کردن آن مسائل حدود ۴ سال زمان برده است و نتوانستیم موفق باشیم. تعدادی از ورزشکاران که نیازمند وسایل نقلیه همچون موتورسنگین هستند را به وزارت ورزش معرفی کردیم تا مکاتبات آن انجام شود و مجوز لازم را صادر کنند.