همدان- ایرنا- استاندار همدان با صدور پیامی به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: ورزش را باید محور و زیربنای سالم‌سازی جامعه و پایدارترین ابزار برای مقابله با بروز انواع انحرافات و آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی و نیز ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه قلمداد کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا در پیام حمید ملانوری‌شمسی آمده است: داشتن جامعه‌ای سالم و پرنشاط در گرو توسعه و ترویج ورزش در بین آحاد مردم است و جمعیت سالم، با نشاط و با فعالیت فیزیکی بیشتر، عامل بسیار مهمی در شتاب‌بخشیدن به حرکت یک جامعه به سوی پیشرفت و توسعه به شمار می‌رود.

در این پیام آمده است: کشورهایی که در ایجاد زمینه‌های مشارکت و حضور مردم در برنامه‌های ورزشی و فعالیت‌های تربیت بدنی موفق‌ترند و افراد بیشتری را به سمت ورزش سوق می‌دهند، جامعه‌ای سالم‌تر و بانشاط‌تر داشته و در فرآیند توسعه، کارنامه درخشان‌تری دارند.

ملانوری شمسی در این پیام بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری؛ همه آحاد مردم باید ورزش را جدی بگیرند و آن را برای سلامتی خود یک ضرورت و کار لازم به حساب بیاورند، زیرا جامعه ورزشکار، جامعه‌ای پر تلاش، با نشاط و زنده خواهد بود و جامعه ما امروز به این طراوت و نشاط نیازمند است.

در ادامه پیام استاندار همدان آمده است: امروزه ورزش، یکی از مهم‌ترین ارکان تأمین شادابی و سلامت جسم و روح بوده و در تمام جنبه‌های فردی و اجتماعی زندگی انسان، نقشی حیاتی دارد.

این پیام می افزاید: مطالعه زندگی و سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) و تاکید این بزرگواران بر انجام فعالیت‌هایی از قبیل اسب‌سواری، تیراندازی و شنا، بیانگر جایگاه ورزش در خودسازی، تهذیب نفس و خدمت به مردم است.

ملانوری شمسی از تلاش‌های تمامی مدیران ورزشی، دست اندرکاران هیات‌ها و باشگاه‌های ورزشی، قهرمانان، پیشکسوتان، ورزشکاران، مربیان، داوران، خبرنگاران ورزشی و جامعه بزرگ ورزش استان در تامین و توسعه زیرساخت‌ها و فعالیت‌های ورزشی قدردانی کرده و از درگاه خداوند متعال، توفیق روزافزون همگان را در ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج) در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در راستای اعتلای ورزش کشور مسالت دارم.

وی یادآور شد: امیدوارم نوجوانان و جوانان ورزشکار استان دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان با تکیه بر خداوند متعال، توانمندی‌های خود را در آوردگاه‌های گوناگون ملی، آسیایی و جهانی به منصه ظهور گذاشته و با به اهتزاز درآوردن پرچم پر افتخار ایران اسلامی، بیش از پیش در معرفی پایتخت تاریخ و تمدن ایران، موفق و مؤید باشند.

هر ساله از بیست و ششم مهر ماه تا دوم آبان به نام هفته تربیت بدنی نام گذاری شده است.

استان همدان دارای بیش از ۹۵ هزار ورزشکار در قالب ۵۲ هیات ورزشی است.