اراک - ایرنا - نایب‌رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور پیامی درپی شهادت شهید یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: این شهید والامقام جان خود را در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین و قدس شریف فدا کرد.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در این پیام که نسخه‌ای از آن روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آورده است: رژیم نامشروع صهیونیستی در اوج درماندگی خود دست به یک ترور ناجوانمردانه دیگر زد و راست‌قامتی از جبهه مقاومت اسلامی، شهید والامقام «یحیی سنوار » که خواب از چشمانشان ربوده بود را به شهادت رساند.

در ادامه این پیام آمده است: شکست رژیم کودک کش صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی با ترور و جنایت ترمیم نخواهد شد و این باند تبهکار به زانو درآمده با ارتکاب این گونه اقدامات مذبوحانه، زمینه‌ مجازات سخت را برای خود فراهم می‌سازد و هرگز قادر نخواهد بود محاسبات مقاومت را دچار خطای راهبردی سازد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: شهید سنوار عمر بابرکت خود را با شجاعت و عزمی راسخ و در کنار فرماندهان و مجاهدان بزرگی همچون مجاهد کبیر شهید سید حسن نصرالله و شهید اسماعیل هنیه در خط مقدم مبارزه با اشغالگران صهیونیسم و دفاع از آرمان قدس شریف حضور داشت و در نهایت ناجوانمردانه به دست صهیونیست‌های جنایتکار به شهادت رسید.

نایب‌رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این پیام آورده است: شهادت آن شهید والامقام نه‌تنها هیچ خللی در راه آزادی فلسطین و قدس شریف ایجاد نمی‌کند بلکه باعث می‌شود جبهه مقاومت با عزمی راسخ‌تر، اراده‌ای قوی‌تر و انگیزه‌ای هر چه بیشتر در راه سرنگونی رژیم جعلی اسرائیل گام بردارد.

در بخش این پیام آمده است: این شهادت‌ها نویدی به پایان زندگی نکبت‌بار مستکبران جهان به‌ویژه رژیم اشغالگر صهیونیستی است؛ این رژیم جعلی بداند که این اقدام‌های ددمنشانه بی‌پاسخ نخواهد ماند و نیروهای مقاومت انتقام خون آن شهید والامقام و تمام شهیدانی که جان خود را در دفاع از آرمان‌های ملت قهرمان فلسطین و اسلام نثار کردند، خواهند گرفت

در ادامه این پیام آمده است: اینجانب‌ ضمن عرض تسلیت و تعزیت به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، شهادت‌ این مجاهد فی سبیل‌الله‌ را به ملت‌های شجاع و آزاده ایران و فلسطین، جنبش حماس ‌و به‌ ویژه به جوانان فداکار و سرافراز مبارز فلسطینی و نیز بـه‌ خاندان‌ مکرم‌ این شهید عزیز تسلیت‌ می‌گویم و سربلندی امت اسلامی و پیروزی مجاهدان‌ جبهه مقاومت را از خداوند متعال‌ مسئلت‌ دارم

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز پنجشنبه، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.