سنندج- ایرنا- عالم اهل سنت گفت: شهید یحیی سنوار مبارزی شجاع و نترس در برابر رژیم صهیونیستی و احیاگر هیهات من الذله بود.

ماموستا احسن آداک روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهادت یحیی السنوار نشان داد که فرماندهان مقاومت فلسطینی در میدان رزم و در مقابله با دشمن به شهادت می‌رسند که بیانگر شجاعت آنان است.

وی با بیان اینکه رسانه های معاند همواره خلاف حقیقت مبارز بودن رزمندگان مقاومت را رسانه ای می کردند، افزود: شهید السنوار، مبارزی شجاع، دلیر و نترس بود و با وجود اینکه در جنگ با رژیم صهیونیستی یکی از دستانش را از دست‌ داده بود اما با دست دیگرش، سیلی محکمی بر صورت و دهان متجاوزان صهیونیستی وارد کرد.

این عالم اهل سنت شهادت را والاترین مژده و مقام برای این مجاهد در راه خدا دانست و اضافه کرد: شهید السنوار در میان مسلمانان به عنوان نماد مظلوم میدان جنگ، جاودانه خواهد شد.

ماموستا آداک ادامه داد: این شهید با اسلحه، بدون محافظ و برای آزادی و مبارزه با ظلمت و تجاوزگری به میدان جنگ رفت و شجاعانه تا لحظه آخر جنگید و پیروز میدان جنگ شد.

وی به وظایف مسلمانان اشاره کرد و گفت: این تکلیف شرعی، اخلاقی و قانونی ماست که از سایر مسلمانان در برابر ظلم و جنایت دفاع و پشتیبانی کنیم، بسیاری از کشورهای مسلمان و مدعی اجرای فرامین الهی، جنایات رخ‌داده در فلسطین را عادی‌ انگاری تلقی کرده و نسبت به وظایف دینی و شرعی بی تفاوت هستند.

ماموستا آداک با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دنبال تصرف همه کشورهای اسلامی و خاورمیانه است بر لزوم بیداری جهان اسلام در برابر جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی یادآور شد: غاصبان صهیونیستی این را بدانند با شهادت یحیی السنوار نمی‌توانند در راه مقاومت مانع یا خللی ایجاد کنند، این وعده الهی است که نور و روشنایی بر تاریکی و جهل، نصرت خواهد یافت.

عالم اهل سنت اضافه کرد: خون شهید السنوار همچون شهید هنیه و سایر شهیدان انتفاضه فلسطین بر روی زمین نخواهد ماند و رژیم صهیونیستی در انتظار عواقب این جنایات خود باشد.

ماموستا آداک ضمن تبریک و تسلیت شهادت این شهید والامقام، ابراز امیدواری کرد به یاری خداوند و باهمت سربازان اسلام اعم از حماس، حزب‌الله و سپاه همیشه مقتدر پاسداران انقلاب اسلامی، هر چه سریع‌تر ریشه فساد و تجاوز و وحش گری رژیم صهیونیستی خشکانده شود.