تهران - ایرنا - فرمانده کل انتظامی کشور در پیامی ضمن تسلیت شهادت «یحیی ابراهیم حسن السِنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس، گفت: در اقدام جنون‌آمیز دیگری از رژیم منحوس و ددمنش صهیونیستی، جنایت دیگری در سابقه زمان به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا از پلیس، سردار احمدرضا رادان روز شنبه اظهار داشت: با شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس لکه ننگین دیگری، بر دامن سردمداران و حامیان بی‌چون چرای آنان به عنوان مهر رسوایی در نسل کشی و اقدامات تروریستی نشست.

سردار رادان افزود: اینجانب شهادت مجاهد خستگی ناپذیر و نماد مبارزه و مقاومت امت اسلام در قبال رژیم غاصب صهیونیستی، شهید «یحیی ابراهیم حسن السنوار» رئیس فقید دفتر سیاسی حماس را تسلیت عرض کرده، رجاء واثق دارم که خون پاک و مقدس این شهید، در ادامه راه شهدایی همچون هنیه، سید حسن نصرالله، سرلشکر نیل فروشان و دیگر شهدا، درخت تنومند مقاومت را آبیاری خواهد کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: گذشت زمان ثابت خواهد کرد که به زودی، نظاره‌گر تحقق وعده الهی در نابودی باطل خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز پنجشنبه ۲۶ مهر، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه ۲۷ مهر خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.