تهران- ایرنا- چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در نخستین روز برگزاری با حضور قابل توجه علاقه مندان به این ژانر و اهالی سینما و منتقدان همراه بود، روزی که آغازی پرشور و نویدبخش روزهای پرشورتری را رقم زد.

به گزارش ایرنا، چهل و یکمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که از روز گذشته ۲۷ مهرماه در پردیس سینماگالری ملت تهران آغاز شد، در نخستین روز شاهد اکران ۲۳ فیلم کوتاه در بخش های مختلف سینمای ایران، سینمای بین الملل، بخش های جانبی از جمله «شاخه زیتون» و «استعداد نو» در سالن و طبقات مختلف این مجموعه سینمایی بود.

از جمله نکات قابل توجه حضور قابل توجه تر، اهالی سینما و علاقه مندان فیلم کوتاه در اولین روز برگزاری این رویداد بود که با یک روز تعطیل جمعه پاییزی با هوایی مطبوع همزمان شده بود، استقبالی که می تواند نویدبخش روزهای پرشور بعدی این جشنواره باشد.

این حضور در حالی است که تماشای آثار در این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران برای علاقه‌مندان در همه بخش‌ها رایگان نیست و پس از بلیت‌فروشی امکان‌پذیر می‌شود. با این حال وجود صف‌های طولانی در جشنواره کاملا محسوس است و خصوصا برای فیلم‌های بخش اصلی مسابقه سینمای ایران از مقابل سالن تا دو طرف انتهای ساختمان پردیس ملت ادامه می‌یابد.

ظرفیت رو به تکمیل سالن ها البته تنها منحصر به بخش سینمای داستانی ایران -که به طور معمول به عنوان پرمخاطب‌ترین بخش جشنواره شناخته می‌شود، نبود و سالن‌های مربوط به فیلم‌های مستند، پویانمایی و حتی تجربی نیز به نسبت روند معمول این قالب‌ها، با افزایش تماشاگر همراه بود.

سالن‌های ۶ و ۱۰ پردیس سینمایی ملت که به فیلم‌های بخش مسابقه سینمای بین‌الملل و بخش‌های جانبی مثل شاخه زیتون اختصاص دارد، نیز در روز نخست خالی از تماشاگر نبود و در سانس‌های خاصی مانند فیلم‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی، استقبال چشمگیر تماشاگران، توجه اهالی رسانه را نیز جلب کرد.

یکی دیگر از نکات قابل توجه روز افتتاحیه حضور چهره‌های شناخته‌شده سینما، تلویزیون و نمایش خانگی نیز در صف‌های مقابل سالن‌های نمایش بود؛ چهره‌هایی چون علی شادمان، محمد کارت، سجاد افشاریان، سیاوش چراغی‌پور، مهتاب ثروتی، کیوان کثیریان و...

جشنواره فیلم کوتاه تهران در نخستین روز مورد توجه فیلمسازان و منتقدان نیز بود، دانش اقباشاوی، سعید قطبی‌زاده، بابک نکویی، حسین گیتی، مهرداد خوشبخت، حسین امیری دوماری، صحرا اسداللهی، علی غریب و... از جمله این افراد بودند که از همان زمان آغاز اکران ها در پردیس ملت حاضر شدند.

در این روز البته حضور اهالی سینما در بخش‌های جانبی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نیز قابل توجه بود.

نمایشگاه عکس منتخب آثار نخستین جشنواره عکس تهران که در طبقه منفی ۲ پردیس ملت برقرار است، خصوصا در ساعات میان دو سانس نمایش فیلم، با حجم قابل توجهی از بازدیدکنندگان مواجه شد.

همچنین در نمایشگاه کتاب و سینما که در طبقه مثبت ۲ این پردیس برگزار می‌شود، در روز اول بیش از ۱۱۰ عنوان عرضه شد که بخش قابل توجهی از آن‌ها به فروش رسید.

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

جدول نمایش آثار چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران