شیراز - ایرنا - نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهادت دلیرانه و قهرمانانه شهید یحیی سنوار برای مقاومت فلسطین الهام‌بخش و جهت‌دهنده ‌است.

آیت الله علی اکبر کلانتری، شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: شهید یحیی سنوار زندگی سراسر قهرمانانه‌ و شجاعانه‌ای داشت و جان‌باختن در بستر برای او ناچیز و شهادت شایسته او بود.

وی افزود: برای رزمنده‌ای چون یحیی سنوار شایسته بود که در در میدان نبرد با خونخوارترین و ظالمترین مردم، دلیرانه به مقام شهادت نائل شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بی‌تردید شهادت شهادت شجاعانه شهید سنوار، مایه تقویت و استحکام جبهه مقاومت است و این مسیر تا پیروزی وعده داده شده الهی ادامه می‌یابد.

کلانتری بیان کرد: رژیم صهیونیستی در نهایت حماقت و نادانی قرار دارد که گمان می کند با شهادت یکی از مجاهدان جبهه مقاومت، این جریان خاموش می‌شود، در حالی که تاریخ بارها نشان داده که اینگونه نیست.

وی اضافه کرد: صهیونیست‌ها از شهادت احمد یاسین و سپس اسماعیل هنیه درس عبرت نگرفتند و فکر می‌کنند با شهادت یحیی سنوار مسیر مقاومت قطع می‌شود، در حالی که هر رزمنده‌ای که بر زمین می‌افتد و خونی بر زمین ریخته شود، این جریان قوی‌تر از گذشته ادامه راه می‌دهد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: این قانون و قاعده مسلم قرآنی است که اگر رزمندگان مسلمان در مسیری با تکیه به قدرت لایزال الهی، تلاش کنند، آن مسیر قطع نخواهد شد و با شهادت هر یک از رزمندگان دیگران نیرومندتر از قبل به مسیر خود ادامه می‌دهند.

کلانتری اظهار کرد: پیروزی نیروهای مقا.مت فلسطین و جبهه مقاومت وعده الهی است و بر آن تردید نداریم.

یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه صهیونیستی استفاده کرد.

پنجشنبه بیست و ششم مهر ۱۴۰۳رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان درگیری های نظامی و بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز بعد(جمعه) خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.