بیرجند- ایرنا- قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جریان مقاومت با شهادت یحیی سنوار زنده‌تر شد و به زودی شاهد پیروزی‌‍‌های بیشتر جبهه مقاومت و نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهید یحیی سنوار بعد از اسماعیل هنیه تنها شخصیتی بود که مورد اعتماد جبهه مقاومت قرار گرفت.

وی یادآور شد: این شهید به واسطه مبارزاتی که در طول تاریخ زندگی داشت و بیش از ۲۰ سال اسارت، نقش مهمی در تقویت جبهه مقاومت ایفا کرد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی همچنین با اشاره به نقش شهید سنوار در طراحی عملیات طوفان الاقصی گفت: صهیونیست‌ها نیز از توفیقات این شهید در جبهه مقاومت هراس داشتند و مدتی که رهبری حماس در فلسطین را به عهده داشت همواره به دنبال ترور این شخصیت بزرگ بودند.

وی عنوان کرد: رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش حماس شخصیتی مبارز و بصیر داشت که جبهه مقاومت می‌توانست روی او حساب باز کند.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: برخی از شائبه‌ها در فضای مجازی که می گفتند رهبران جبهه مقاومت در تونل‌ها هستند با نوع شهادت یحیی سنوار خنثی شد و این موضوع در تداوم جبهه مقاومت بسیار تاثیرگذار بود.

وی اظهار کرد: نوع شهادت این انسان‌های شجاع نیز برای جبهه مقاومت پیام دارد چرا که دشمن می‌توانست او را در زندان شهید کند اما این روش شهادت در جبهه مقاومت بسیار تاثیرگذار است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: با شهادت شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی دشمن تصور می‌کرد راه انقلاب شکست خورده اما خون شهدا آثار و برکاتی دارد چون بعد از شهادت این شخصیت‌های بزرگ هر روز انقلاب اسلامی با روحیه بیشتر و بهتر راهش را ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: خون شهیدانی همچون حسن نصرالله، اسماعیل هنیه و یحیی سنوار نیز همواره در رگ‌های جبهه مقاومت جاری خواهد بود.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

سنوار از سال ۲۰۱۳ عضو شاخه سیاسی حماس در نوار غزه و از سال ۲۰۱۷ رئیس آن در این نوار غزه بود و بعد از ترور اسماعیل هنیه (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) وی به ریاست دفتر سیاسی حماس انتخاب شد.

سنوار تا لحظه شهادت توسط رژیم صهیونیستی عمر خود را برای آزادی خاک و مردم فلسطین گذراند.