تهران-ایرنا- عضو فقهای شورای نگهبان در پیامی ضمن تسلیت شهادت یحیی سنوار نوشت: او سال‌های متمادی رژیم سفّاک صهیونی را به سخره گرفته بود و شجاعانه در صحنه‌های گوناگون در برابر ابر جنایت‌کاران تاریخ مقاومت کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، در پیام آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان در پی شهادت یحیی السنوار، رهبر شاخهٔ سیاسی حماس آمده است: درود بر قهرمانان ابدی که سراسر زندگی، جان خود را برکف گرفته و برای رهایی مردم خود درنده‌ترین وحشی‌های تاریخ و پشتیبانان آنان را بارها به خاک مذلّت نشاندند و خواب راحت را از این دیو صفتان گرفتند.

در ادامه این پیام آمده است: یحیی السنوار، قهرمانی که با الهام از کلام مولا امیرالمؤمنین (علیه السلام)، سالهای متمادی رژیم سفّاک صهیونی را به سخره گرفته بود و شجاعانه در صحنه‌های گوناگون در برابر ابر جنایت‌کاران تاریخ مقاومت کرد و در آخرین دور مبارزه‌اش بیش از یک سال ذلّت جهانی را به صهیونیست‌ها و حامیانشان مقتدرانه تحمیل کرد و اکنون در اوج سرافرازی و عزّت به شرف شهادت در راه حق نائل آمد.

عضو فقهای شورای نگهبان در پیام خود آورده است: این جانب فقدان این مبارز بزرگ و شجاع را به همهٔ مسلمانان و به جبههٔ مقاومت، به‌ویژه حماس و جهاد اسلامی و حزب الله و مقام معظّم رهبری تسلیت گفته، علوّ درجات برای شهید و پیروزی اسلام را در همهٔ جبهه‌ها، به‌خصوص جبههٔ لبنان و فلسطین از درگاه خداوند متعال قادر خواستارم.

در این پیام تاکید شده است: این شهادت‌ها همیشه بوده است و لازمهٔ نبرد با جبههٔ کفر است و نمی‌تواند عزم و ارادهٔ جبههٔ حق را در مبارزه با ظلم و کفر و تباهی سست کند.

در ادامه این پیام آمده است: صهیونیست‌های درنده و حامیان غربی آنان بدانند این پرچم مبارزه همچنان برافراشته و پر قدرت به عنایت الهی باقی خواهد ماند و آرامش برای غاصبین قدس، رؤیای دست نیافتنی خواهد بود و پیروزی نهایی نیز از آن جبههٔ حق است.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.