تهران- ایرنا- انور ابراهیم نخست وزیر مالزی در واکنش به شهادت یحیی سنوار، این «ترور وحشیانه» را نشانه دیگری از شکست جامعه جهانی در مبارزه و تضمین برقراری صلح و عدالت، خواند.

به گزارش ایرنا، انور ابراهیم امروز شنبه اعلام کرد که مالزی عزادار از دست دادن مبارز و مدافع مردم فلسطین شهید یحیی سنوار است که به طرز وحشیانه‌ای توسط رژیم ظالم صهیونیستی به شهادت رسید.

نخست وزیر مالزی به عنوان یکی از سرشناس‌ترین سران حامی مساله فلسطین در جنوب و شرق آسیا، در حساب اکس خود نوشت: یکبار دیگر جامعه جهانی در مبارزه و تضمین برقراری صلح و عدالت شکست خورد و در نتیجه وضعیت درگیری را وخیم‌تر کرد.

وی در ادامه تاکید کرد که مالزی به شدت اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سنوار را محکوم می‌کند و مشخص بود که تلاش این رژیم برای تضعیف مساله آزادی فلسطین موفق نبوده است.

انور همچین در پایان خاطر نشان کرد: مالزی تاکید دارد که وحشیگری اسرائیل در تضاد با جامعه بین‌المللی است و اینکه کشتار ادامه‌دار فلسطینی‌ها باید ه سرعت متوقف شود.

سنوار مرداد ماه سال جاری و بعد از شهادت اسماعیل هنیه، به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس معرفی شده بود.

خلیل الحیه معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر جمعه تایید کرد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در اقدام تروریستی روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده است.

وی افزود: یحیی سنوار پس از خروج از زندان به جانفشانی های خود ادامه داد تا اینکه به طوفان عظیم (عملیات طوفان الاقصی) رسید.