تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی در سیصد و هفتادونهمین روز جنگ غزه، به حملات و اقدامات ددمنشانه خود علیه ساکنان این منطقه ادامه می دهد.

به گزارش امروز شنبه ایرنا، عربی الجدید در گزارشی آورده است: با ورود جنگ به سیصد و هفتاد و نهمین روز خود، اشغالگران به جنایات خود ادامه داده و مناطق شمالی غزه همچنان تحت محاصره است و نیروهای اشغالگر مرتکب کشتار جدید در اردوگاه جبالیا با بمباران منازل و شهید و زخمی کردن شماری زیادی به ویژه زنان شدند.

در این گزارش آمده است: ارتش اسرائیل بر دامنه حملات هوایی و زمینی خود به شمال غزه به ویژه اردوگاه جبالیا افزوده و محاصره آن که از دو هفته قبل شروع شده را تشدید کرده است. تیپ گفعاتی نیز به لشکر شانزده اشغالگران ملحق شده است و این گواهی دهنده گسترش حملات است. اینترنت و شبکه ارتباطی در شمال غزه قطع است و این موضوعی است که حماس آنرا به مثابه منزوی کردن و کوچاندن فلسطینیان در این منطقه و تلاشی برای پنهان نگه داشتن جنایاتی که مرتکب می شوند، قلمداد کرد.

العربی الجدید در ادامه گزارش خود بیان کرد: این در حالی است که دهها هزار نفر در داخل منازل خود در اردوگاه جبالیا و اطراف آن تحت محاصره هستنند و با حرکت به سمت جنوب غزه مخالفت می کنند.

این رسانه نوشت: در جدیدترین تحول، چهار مرکز اسکان آوارگان در حومه بیمارستان اندونزیایی هدف قرار گرفته است و توپخانه اشغالگران اردوگاه و شهرک جبالیا را زیر آتش گرفته است. همزمان جنوب شهر غزه نیز هدف حملات هوایی قرار گرفت. منابع فلسطینی از محاصره بیمارستان اندونزیایی در شهرک بیت لاهیا در شمال غزه و هدف قرار گرفتن هر جنبنده از سوی اشغالگران خبر می دهند. این بیمارستان در محاصر تانک های صهیونیستهاست. به علت شلیک به سمت بیمارستان برق قطع شده است و بخشی از دیوار بیمارستان از سوی تانک های اسرائیلی تخریب شده است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه به شدت آسیب دیده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از یکسال جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.