تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز نوشت: پدر فلسطینی در غزه، نحوه به شهادت رسیدن یحیی سنوار رهبر جنبش مقاومت حماس در میدان جنگ را در حالی که چوب به سمت پهپاد اسرائیلی پرتاب می‌کرد چنین توصیف کرد «قهرمانان این چنین می‌میرند».

به گزارش روز شنبه ایرنا، این خبرگزاری نوشت: از دیدگاه برخی دیگر از فلسطینی های ساکن غزه، نحوه به شهادت رسیدن سنوار «الگویی برای نسل های آینده است».

این رسانه افزود: انتشار ویدئویی از واپسین لحظات زندگی یحیی سنوار، در حالی که صورت خود را پوشانده و در یک ساختمان ویران با بدنی زخمی، به سمت پهپادی که از او فیلم می گرفت چوب پرتاب می کرد، حس غرور را در بین فلسطینی ها برانگیخته است.

حماس در بیانیه ای درباره شهادت سنوار نوشت: او مانند یک قهرمان جان داد، در حالی که تفنگ در دست داشت با نیروهای اشغالگر در خط مقدم جنگ درگیر شد.

حماس در این بیانیه وعده داد که شهادت سنوار تنها، مقاومت را قوی تر می کند.

رویترز افزود: عادل رجب پدری در غزه که دو فرزند دارد گفت: سنوار با جلیقه نظامی به شهادت رسید، با تفنگ و نارنجک جنگید. این شیوه ای است که قهرمانان می میرند.

علی راننده تاکسی درغزه نیز گفت: از آن شب تاکنون، ۳۰ بار ویدئوی به شهادت رسیدن سنوار را دیده ام، هیچ راه بهتر از این برای مردن وجود ندارد.

وی گفت: دیدن این ویدئو را به وظیفه پسران خود تبدیل می کنم و نوه های من در آینده هم باید آن را ببینند.

رویترز نوشت: فلسطینی ها بارها این اظهارات قبلی سنوار را در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی دست به دست کرده اند که «ترجیح می دهم به دست اسرائیل بمیرم تا دچار حمله قلبی یا در یک تصادف جان خود را از دست بدهم».

وی همچنین گفته بود بهترین هدیه دشمن و نیروهای اشغالگر به من این است که ترور شوم و به دست آنها به شهادت برسم.

راشا مادر ۴۲ ساله فلسطینی که چهار فرزند دارد و به دلیل حملات رژیم صهیونیستی آواره شده است گفت: آنها (صهیونیست ها) گفتند او (سنوار) در داخل تونل ها مخفی شده است. از زندانیان به عنوان سپر انسانی برای محافظت از خود استفاده می کند اما ما مشاهده کردیم که او سربازان اسرائیلی را در رفح نابود می کند. این شیوه ای است که رهبران می میرند؛ اسلحه به دست. من از سنوار به عنوان یک رهبر حمایت و به شهادت او افتخار می کنم.

در الخلیل، کانون درگیری ها در کرانه باختری علا هشلمون (Ala'a Hashalmoon) گفت: به شهادت رساندن سنوار به معنای این نیست که رهبری مسالمت آمیز روی کار خواهد آمد. هر یک از رهبران حماس که به شهادت می رسند رهبر مصمم تری روی کار می آید.

مراد عمر فلسطینی ۵۴ ساله در رام الله نیز گفت تغییری در میدان جنگ ایجاد نخواهد شد و درگیری ها ادامه خواهد یافت و به نظر می رسد پایانی برای آن نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی ۲۲ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت بود. وی فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یاد گرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.