قشم - ایرنا - مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز طرح آموزش تفکیک زباله از مبدا در مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: دانش آموزان در این طرح راهکارهای کاهش تولید زباله، تفکیک زباله ها از مبدا و مدیریت صحیح پسماندها را آموزش می بینند.

محمد پورعلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در اجرا و برگزاری این طرح کارشناسان و آموزشگران مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم آموزش های لازم در خصوص تفکیک از مبدا زباله را با حضور در مدارس شهر قشم به اجرا گذاشتند.

وی ادامه داد: در این کارگاه های آموزش مربیان حاضر در خصوص فرایند تفکیک پسماندها و بازگشت مجدد مواد به چرخه تولید، کاهش پسماند برای حفظ محیط زیست و اهمیت تفکیک زباله ها در حفظ محیط زیست، اهمیت استفاده از کیسه های ویژه جداسازی پسماندها توضیحاتی را برای دانش آموزان بیان کردند.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: در همین راستا مسابقه کتاب خوانی و نقاشی با موضوع بازیافت برای دانش آموزان برگزار و هدایایی نیز به برندگان اهدا شد.

پورعلی اضافه کرد: همچنین در پایان این آموزش ها کیسه های نایلونی ویژه جمع آوری پسماندها و بروشور اطلاع رسانی بین دانش آموزان توزیع شد.

در سال تحصیلی ۱۴۰۴ -۱۴۰۳ بیش از ۳۲ هزار دانش آموز در شهرستان قشم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۹ هزار ۳۸۷ دانش آموز در مقطع ابتدایی، هفت هزار و ۳۲۹ نفر متوسطه اول و چهار هزار و ۵۴۱ نفر نیز در مقطع متوسطه دوم به تحصیل می پردازند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.