بندرعباس - ایرنا - امام جمعه اهل سنت و جماعت بندرعباس ضمن تسلیت شهادت «شیهد ابوابراهیم یحیی سنوار» گفت: این فرمانده شهید به تمام معنا حیات خود را فدای مسیر مبارزه و مقاومت با رژیم صهیونیستی کرد.

به گزارش ایرنا، شیخ یوسف جمالی روز شنبه در پیام تسلیت شهادت رهبر سیاسی حماس این مجاهد خستگی ناپذیر طبق آیه ۲۳ سوره احزاب اظهار کرد: (مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُوا۟ مَا عَـٰهَدُوا۟ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُوا۟ تَبۡدِیلࣰا﴾ آزادی کیمیایی است کمیاب که برای رسیدن به آن بهترین ‌ها قربانی می‌شوند.

وی بیان کرد: دیر زمانی است که برای آزادی قدس و سرزمین فلسطین از چنگال ظالمان بهترین‌های امت وجود خود را قربانی می‌کنند.

رییس شورای عالی مدارس اهل سنت هرمزگان یادآور شد: در امتداد این مسیر طولانی «ابوابراهیم یحیی سنوار» که به تمام معنا حیات خود را فدای مسیر مبارزه کرد، سال‌ها در بند و اسارت صهیونیست‌ها بود و سپس خواب بر چشمان ستمگران حرام کرد.

جمالی اظهار کرد: این مجاهد همیشه در صحنه تا آخرین رمق در این راه استوار ماند و به دست فرعونیان زمان به شهادت رسید تا به خیل شهدای با عظمت فلسطین بپیوندد.

وی با اشاره به آیه چهارم و پنجم سوره روم تصریح کرد: در این روزهای سخت که فرزند منحوس استعمار با حمایت تمام عیار قدرت‌های بزرگ مشغول جنایت و پاکسازی مسلمانان در فلسطین و لبنان شده و چشم طمع به ایران عزیزمان نیز دوخته است؛ ایمان جازم داریم که این رژیم سفاک با وجود حمایت همه جانبه تمام مستبدان و در اوج طغیان خود دیری نخواهد پایید و بندگان مومن، حکیم و آزاده خدا او را از عرش ساختگی به زیر خواهند کشید.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) و رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز پنجشنبه، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رییس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.