تهران- ایرنا- پس از اینکه رژیم صهیونیستی «یحیی السنوار» رهبر گروه حماس را به شهادت رساند، یک کارشناس چینی هشدار داد که این اقدام می‌تواند به افزایش شدید تنش‌ها در منطقه منجر شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از نشریه گلوبال تایمز، لیو جونگمین استاد مطالعات خاورمیانه دانشگاه شانگهای در همین رابطه اظهار داشت: ترور یحیی سنوار می‌تواند مذاکرات صلح بین طرفین را در کوتاه‌مدت به شدت دشوار کند و روند این مذاکرات را به خطر اندازد.

این اظهارات در حالی بیان شد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که «جنگ تمام نشده است» و این احتمال وجود دارد که تل‌آویو همچنان به حملات خود در نوار غزه ادامه دهد.

همچنین جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از ترور سنوار حمایت کرد و در تماس تلفنی با نتانیاهو آن را گامی به‌سوی «روز بعد» در غزه توصیف کرد.

درهمین راستا، مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به ترور یحیی سنوار، تاکید داشت که پکن همواره از آشتی داخلی فلسطین حمایت کرده و این را به‌عنوان گامی مهم برای حل نهایی مساله فلسطین بر اساس راه‌حل دو دولتی می‌داند.

وی افزود که بدون توجه به چگونگی تغییر وضعیت، همبستگی در میان فلسطینی‌ها و حمایت قاطع جامعه بین‌المللی برای دستیابی به صلح و ثبات در منطقه ضروری است.

این مقام چینی با اشاره افزایش تنش‌ها در آسیای غربی، تصریح کرد که نقش میانجی‌گری و حمایت بین‌المللی از جمله چین، می‌تواند در کاهش بحران و جلوگیری از تشدید درگیری‌ها نقش بسزایی ایفا کند.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی که ۲۲ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت بود، بعد از شهادت «اسماعیل هنیه» به ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس انتخاب شد.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز جمعه خبر شهادت سنوار را توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد.