ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی بارش باران تا پایان هفته برای سراسر استان پیش بینی شده که در نقاط مرتفع و کوهستانی همراه با برف است.

مهدی صابری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش متناوب باران، رعد و برق، وزش باد توام با گردو خاک و کاهش کیفیت هوا برای نقاط شمالی آذربایجان غربی پیش بینی و هشدارهای لازم در این زمینه صادر شده است.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش هشت تا ۱۲ درجه دمای هوای استان تا اواخر هفته جاری احتمال بارش برف نیز در نقاط مرتفع و سردسیر پیش بینی شده ولی تاکنون در ایستگاههای هواشناسی استان ثبت نشده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: سلماس سردترین شهر با دمای مثبت ۲ درجه سانتی گراد بوده و شهرهای شاهیندژ، بوکان و میاندواب گرم ترین شهر با دمای مثبت ۲۷ درجه سانتی گراد بودند.

برف پاییزی محور مواصلاتی چالدران به ماکو را سفید پوش کرد

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز اعلام کرد که بخشی از جاده چالدران به ماکو در شبانه روز گذشته شاهد بارش برف بود و عوامل راهداری اقدام به برف روبی و نمک پاشی کردند.

این درحالی است که اداره کل هواشناسی استان در این مناطق فاقد ایستگاههای سنجش بارش هستند و مقادیری در این باره در ایستگاههای موجود ثبت نشده است.

به گزارش ایرنا اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی هشدار نارنجی در باره کاهش دما و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در روز جمعه صادر کرده است.