تهران- ایرنا- رئیس شورای علمای اندونزی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت شهادت «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، وی را قهرمان فراموش‌نشدنی در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها توصیف کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای شورای علمای اندونزی، پروفسور سودارنو عبدالحکیم رئیس بخش روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی شورای علمای اندونزی (MUI) در بیانیه‌ای به تلاش‌ها و فداکاری‌های شهید یحیی سنوار در دفاع از حقوق مردم فلسطین پرداخت.

وی، سنوار را «نمادی از شجاعت و ایستادگی در برابر ظلم اسرائیل» معرفی و بر این نکته تاکید کرد: ملت فلسطین با ایمان به حق خود به مقاومت ادامه خواهند داد.

سودارنو همچنین برای حفاظت مردم و شخصیت‌های فلسطینی که هنوز در معرض خطر حملات اسرائیل قرار دارند، دعا کرد.

رئیس شورای علمای اندونزی همچنین خیال رژیم اسرائیل مبنی بر اینکه با ترور رهبران فلسطینی این ملت تسلیم شوند را «نادرست» دانست.

سودارنو همچنین به سکوت شورای امنیت سازمان ملل در برابر جنایات رژیم اسرائیل اشاره کرد و اقدامات موثر این سازمان برای توقف تجاوزات این رژیم را خواستار شد.

وی بر لزوم همبستگی کشورهای اسلامی و حمایت از حقوق فلسطینی‌ها تاکید کرد و افزود: اگر می‌خواهیم استقلال خود را حفظ کنیم، باید به طور موثر و هدفمند عمل کنیم تا تحرکات اسرائیل متوقف شود.