همدان- ایرنا- نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: استیصال رژیم صهیونیستی همین است که با شهادت رهبران جبهه مقاومت می‌خواهد به هدف خود برسد اما خون شهید سنوار و سایر شهدا، جریان مقاومت را تنومندتر و قوی‌تر خواهد کرد.

علیرضا نثاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهید "یحیی سنوار" پس از چهار دهه مجاهدت خالصانه در راه اسلام به فیض شهادت نایل شد اظهار کرد: شهادت برای جبهه مقاومت، حزب الله و حماس یک مسیر تعریف شده است و خواهد بود.

وی ادامه داد: شهید سنوار بعد از شهید هنیه مسوولیت جبهه مقاومت را برعهده گرفت و با وجود اینکه می‌دانست انتهای این مسیر به طور قطع شهادت است و در مصاحبه اش آمده که می گوید من دوست ندارم به مرگ طبیعی بمیرم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید سنوار فردی مخلص، باتقوا و مقید که احترام مردم مظلوم غزه برای وی همیشه واجب بود و هیچگونه انحرافی از مسیر خود در گذشته نیز نداشته است.

نثاری افزود: در همین مدت کوتاه که شهید سنوار رهبری مقاومت را برعهده داشت اقدامات چشمگیری را راهبری کرده که در نهایت به شهادت ختم شده است.

وی رویکرد اصلی صهیونیست را تخریب زیرساخت‌ها و ترور رهبران جبهه مقاومت برشمرد و افزود: رژیم صهیونیستی جبهه مقاومت را در برابر اهداف شومش دیده و ترور رهبران مقاومت را دنبال کرده است که شهادت سید حسن نصرالله، اسماعیل هنیه و در ادامه دیگر رهبران جبهه مقاومت در این راستا صورت گرفته تا فعالیت جبهه مقاومت را تضعیف کند.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه صهیونیستی استفاده کرد.

روز پنجشنبه، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان درگیری های نظامی و بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.