تهران- ایرنا- معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انجام حملات سایبری به طور توزیع شده از ۱۷۴ کشور دنیا و از طریق «بات‌ها» بر زیرساخت ارتباطی کشور در روز گذشته، گفت: تلاش شد تا این حملات مدیریت شود تا کمترین تاثیر را بر شبکه اپراتورها بگذارد.

به گزارش ایرنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «بهزاد اکبری» در تشریح وضعیت حملات سایبری به شبکه‌های ارتباطی کشور را در روزهای اخیر افزود: حملات سایبری همیشه در فضای سایبری وجود داشته است، در ایران نیز شاهد این حملات بودیم، اما در روزها و ماه‌های اخیر بر شدت آن‌ها افزوده شده است.

وی با بیان اینکه این حملات توزیع شده و از سراسر جهان هستند، خاطرنشان‌کرد: حملاتی که روز گذشته داشتیم از ۱۷۴ کشور دنیا انجام شد و بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد این حملات از طریق بات‌ها انجام شده است.

اکبری با بیان اینکه ما هم این حملات را کشف و هم با آنها مبارزه می‌کنیم، افزود: تا امروز تلاش کردیم این حملات را مدیریت کنیم تا کمترین تاثیر را بر شبکه اپراتورها بگذارد.

معاون اضافه‌کرد: قصد داریم توانایی کشف و امکان مقابله با این حملات را ارتقا دهیم. ضمن اینکه باید به دنبال این باشیم که ارتباطات بین‌الملل خودمان را به لحاظ کارایی خدمات ارائه شده و پایداری آن را توسعه دهیم تا اگر حملاتی به مراتب شدیدتر رخ داد مشکلی ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت زیرساخت تصریح‌کرد: حملاتی که در روزها و هفته‌های اخیر انجام شده‌اند، مدیریت شده است؛ اماباید توان خودمان را ارتقا ببخشیم و در این بخش بازطراحی داشته باشیم تا به شکل موثر با این حملات مقابله کنیم.