رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۳۳۹ جانباز بصیر در کشور وجود دارد که متاسفانه جامعه ما کم توفیق بود و تعدادی از آنها به شهادت رسیدند و اکنون ۲۹۱ جانباز روشندل در کشور در قید حیات هستند.

سعید اوحدی در حاشیه همایش تجلیل از جانبازان بصیر و همسران در گفت و گو با خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا اظهار داشت: زبان از گفتن عزم جانبازان بصیر، کوتاه است. این عزیزان بیش از ۴۰ سال است که چشم سرشان را بر روی جهان بستند و نعمت بینایی خود را از دست دادند تا به واسطه بصیرت، دل هایشان در جامعه حضور داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تجهیزات و تسهیلاتی برای جانباز بصیر در نظر گرفته شده، گفت: اولویت اول بنیاد شهید رسیدگی و ارائه خدمات و مراقبت های درمانی از جامعه ایثارگران است. معاونت بهداشت و درمان این سازمان با امکانات درمانی که در اختیار دارد، تلاش می‌کند تا خدمات مطلوبی به جامعه ایثارگر ارائه دهد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بیمه دی مسئولیت سنگینی به عهده دارد، افزود: به مسئولان این بیمه تاکید کردیم سقف مراکز درمانی در قراردادهای خود را حداقل به ۱۱ هزار مرکز درمانی برسانند تا دسترسی جانبازان و خانواده های آنها به این مراکز تسهیل شود.

اوحدی تاکید کرد: اگر این قشر از جامعه به مراکز درمانی خصوصی مراجعه کردند، بیمه دی موظف است حداکثر ظرف ۴۸ ساعت هزینه را به آنها پرداخت کند.