آبادان - ایرنا - فرماندار شادگان با بیان اینکه شهادت "یحیی سنوار" انگیزه بیشتری به مجاهدان فلسطینی در مقابله با اشغالگران می‌دهد گفت: شهادت سنوار نه تنها خللی در راه جبهه مقاومت ایجاد نمی‌کند بلکه انگیزه آنان را افزایش و روحیه جهادی را تقویت خواهد کرد.

جمال صالح‌زاده شنبه مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت در شادگان اظهار کرد: شهید سنوار پرورش یافته مکتبی بود که در آن شهادت به عنوان ارزشمندترین و عظیم‌ترین سر افرازی است و شهیدان، مشمول رحمت و نصرت خداوند هستند.

وی افزود: شهید یحیی سنوار همانند شهید نصرالله و دیگر فرماندهان یک الگو برای جبهه مقاومت شد و این شخصیت از شهادت واهمه‌ای نداشت و از آن استقبال می‌کرد.

فرماندار شادگان گفت: قطعا جنایات رژیم صهیونیستی توسط حماس و جبهه مقاومت بی‌پاسخ نخواهد ماند و این غده سرطانی به زودی به سزای اعمال و نسل کشی خود خواهد رسید.

صالح‌زاده بیان کرد: رژیم جعلی صهیونیست‌ و همدستانش با این ترورها به طور موقت هستند زیرا تردیدی نیست که ترور فرماندهان جبهه مقاومت، جریان مقاومت را گسترش می‌دهد.

وی افزود: با شهادت فرماندهان و رهبران حزب الله نه تنها امید و اعتقاد جبهه مقاومت کمرنگ نمی‌شود بلکه با قدرت و صلابت بیشتر به حرکت خود ادامه خواهد داد؛ نابودی اسرائیل از کره خاکی بزودی رقم خواهد خورد تا انسانیت در جهان حکم فرما شود.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز پنجشنبه هفته گذشته، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رییس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.