اراک - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: مراکز مهر خانواده استان برای ملاقات فرزندان طلاق با والدین، نقش موثری در ایجاد سازش بین والدین دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محسن خیرمند» روز شنبه در حاشیه بازدید مشترک با قضات محاکم خانواده و تجدیدنظر استان از مراکز مهر خانواده شهرستان اراک، افزود: مراکز مهر خانواده استان مرکزی نه تنها در انجام وظیفه ذاتی برای برقراری شرایط ملاقات فرزندان طلاق با والدین، موفق عمل کرده‌اند بلکه با ایجاد رویکردی جدید در ایجاد سازش بین پدر و مادر موفق بوده است.

وی بیان کرد: اکنون مراکز مهرخانواده در شهرهای اراک، ساوه و خمین در حال فعالیت هستند و یکی از اقدامات خوبی که در زمینه فعالیت این مراکز انجام شده است، مشارکت شهرداری‌ها در ساخت یا بهبود وضعیت عمرانی این مراکز است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: مرکز مهر خانواده خمین سال گذشته با همکاری شهرداری این شهر ساخته شد که این مرکز از نظر مساحت و جغرافیا در سطح ملی برجسته است.

خیرمند افزود: سعی شده تا کارکرد مراکز مهرخانواده استان، فقط محل ملاقات صرف نباشد و در این مسیر امر به‌کارگیری مدیران و کارشناسان مراکز با وسواس و دقت نظر بالا، انجام تا افراد توانمند در این مراکز مشغول به فعالیت شوند و امکان برگزاری جلسات مشاوره، کارگاه‌های متناسب، ایجاد سازش بین پدر و مادر وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: مراکز مهر استان در 2 مقوله شامل ایجاد سازش بین والدین و ازدواج مجدد آنها، عملکرد قابل قبولی داشته‌اند که بخشی از این موفقیت مرهون برگزاری جلسات مشاوره بین فردی و کارگاه‌های گروهی است.

۲۱۲شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.