مشهد- ایرنا- نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید یحیی سنوار مغز متفکر و طراح اصلی عملیات هفتم اکتبر علیه رژیم صهیونیستی بود و ضربه ای که وی با این عملیات بر پیکر رژیم غاصب زد در تاریخ پایدار و ماندگار خواهد بود.

میثم ظهوریان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رژیم صهیونیستی پس از هفتم اکتبر مانند مار افعی زخم خورده ای است که برای مهار این ضربه به هر طرفی حمله ور می شود اما این اقداماتش، ضربه ای که حمله هفتم اکتبر بر پیکره و هیمنه اش وارد شده را هرگز جبران نخواهد کرد.

وی بنیان و اصل وجودی رژیم صهیونیستی را بر ایجاد رعب و وحشت عنوان کرد و گفت: عملیات هفتم اکتبر هیمنه رژیم را از بین برد و بازسازی این هیمنه هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جریان مقاومت در فلسطین و همچنین در لبنان نشان داده که جریانی زنده و دارای جوشش است.

ظهوریان بیان داشت: در گذشته شاهد شهادت رهبران جبهه مقاومت بوده ایم، چنانچه وقتی رهبری سابق حزب الله، سید عباس موسوی و یا زمانی که شیخ احمد یاسین رهبر سابق حماس شهید شدند شاید تصور رژیم صهیونیستی این بود که جریان مقاومت در منطقه از بین می رود اما مقاومت در منطقه زنده است و وابسته به اشخاص و افراد نبوده و وقتی فردی به شهادت می رسد پس از شهادتش افراد دیگر جایگزین شده اند.

وی گفت: عملا جریان مقاومت شجره طیبه و مستحکمی است که همیشه با رویش های جدید همراه است، این رویش ها در جبهه مقاومت موجب می شود جای فرماندهان شهید پر شود، معتقدیم بعد از جریان هفت اکتبر جبهه مقاومت با موجی از پرورش نیروهای توانمند روبرو شده است.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی در ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه صهیونیستی استفاده کرد.

پنجشنبه گذشته، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان درگیری های نظامی و گلوله باران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز دیروز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.