قم- ایرنا- سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی قم گفت: قاچاقچی که سوخت گازوئیل را زیر بارِ کاه نخود جاسازی کرده‌بود، به پرداخت ۳۸ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی قم، رضا حدادپور در این زمینه افزود: پرونده قاچاق ۲۵ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت‌گاز یارانه‌ای به ارزش ۶ میلیارد و ۳۲۷ میلیون ریال در شعبه سوم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط سوخت قاچاق، متخلف ردیف اول را به پرداخت ۱۸ میلیارد و ۹۸۲ میلیون ریال جزای نقدی معادل سه برابر ارزش سوخت کشف شده محکوم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که ارزش سوخت کشف شده کمتر از ارزش خودروی حامل سوخت قاچاق بود، شعبه ۶ میلیارد و ۳۲۷ میلیون ریال به جریمه متخلف ردیف اول اضافه و در مجموع به پرداخت ۲۵ میلیارد و ۳۰۹ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

حدادپور گفت: شعبه همچنین متخلف ردیف دوم را به پرداخت ۱۲ میلیارد و ۶۵۴ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش سوخت قاچاق محکوم کرد که در مجموع متخلفان این پرونده به پرداخت ۳۷ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران نیروی انتظامی قم در بازرسی خودروهای عبوری در محور مواصلاتی اراک به قم از یک دستگاه خودروی کامیون این محموله سوخت گازوئیل را که به‌صورت ماهرانه در زیر بارِ کاه نخود جاساز شده بود را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کردند.