سمنان - ایرنا - مدیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سمنان گفت: ۸۶ میلیارد ریال وام اشتغالزایی از محل جزء چهار تبصره ۲ سهمیه بسیج سازندگی امسال در این شهرستان پرداخت شد.

سعید احمدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک‌هزار و ۷۶ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ سهمیه استانداران در وضعیت شغلی کارفرمایی و خویش فرمایی در طرح‌های توسعه‌ای، ایجادی و تکمیلی از طریق بانک های عامل در بخش های خدمات، صنعت، کشاورزی و انرژی طی سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در شهرستان سمنان پرداخت شد.

وی ادامه داد: صنایع دستی در رشته‌های مختلف قالی‌بافی، گلیم‌بافی و گوهرتراشی، تعمیرات و تاسیسات، خیاطی و تولید انواع پوشاک، پرورش دام سبک و سنگین، فرآوری، بسته بندی و نگهداری محصولات کشاورزی و دامی، خدمات فنی نظیر عکاسی، چاپ بنر، تعمیر رایانه و خدمات سخت افزاری، کشت محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی، احداث نیروگاه‌های خورشیدی، پرسکاری، تراشکاری و قالبسازی، جزو رسته‌های شغلی ایجاد شده و توسعه ای در قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سمنان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: شناسایی ظرفیت‌های بومی مناطق برای ایجاد و توسعه عرصه‌های اقتصاد مقاومتی، شناسایی و اهلیت سنجی متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای و مهارتی به متقاضیان و حمایت از شکل گیری و توسعه قطب‌های تولیدی، بخشی از فعالیت‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی در سمنان است.

مدیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی شهرستان سمنان حمایت از سرمایه‌های خرد و تقویت مشارکت‌های مردمی با راه اندازی و تقویت صندوق‌های قرض‌الحسنه محلی و گسترش کمی و کیفی تعاونی‌های مردم نهاد، حمایت از ایجاد و راه اندازی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها، احداث و راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی خانگی را از دیگر فعالیت‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی برشمرد.

به گفته وی، ارتقای امنیت غذایی با رویکرد بهره‌وری در محصولات راهبردی و اجرای طرح‌های ترویجی حمایت از افزایش بهره‌وری تولید در بخش محصولات راهبردی کشاورزی، کمک به رفع موانع تولید و پشتیبانی از تولید و توسعه صنایع خرد کوچک و متوسط با نظارت و عارضه یابی واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی از دیگر فعالیت‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی است.

احمدی اظهار کرد: شناسایی الگوها و طرح‌های موفق و مبتکرانه با رویکرد تقویت نهضت تولید و پشتیبانی از مشاغل مردم پایه، کمک به تولیدکنندگان از طریق ارائه مشاوره در بخش‌های تولید، فرآوری، انتقال، بازاریابی و فروش محصولات، کمک به تکمیل زنجیره ارزش از طریق توان افزایی مردمی و نقش آفرینی مردم در عرصه های شغلی از دیگر فعالیت‌های قرارگاه اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

مدیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی شهرستان سمنان گفت: اهداف کلان اقتصاد مقاومتی جهاد همه جانبه اقتصادی با تکیه بر رویکردهای مردمی و دانش بنیان، تقویت فرهنگ جهاد و عمل صالح اقتصادی در ایجاد ارزش افزوده، بهره‌وری، کارآفرینی، مهارت آموزی، اشتغال مولد و اعطای مشوق‌هاست.