همدان- ایرنا- معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۲۱۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف کشور، از سوی این بنیاد وارد مرحله ساخت شده است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا سهرابی روز شنبه در حاشیه بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن کوی پرواز همدان افزود: پروژه ها با روند اجرایی بسیار مناسبی در حال ساخت است و این واحدها با عنوان طرح نهضت ملی مسکن شناخته می‌شود.

وی اظهار کرد: در چند ماه گذشته مشکلاتی در واگذاری تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن وجود داشت که به تازگی امیدهایی در این زمینه ایجاد و پرداخت هایی صورت گرفته است و تاکنون افزون بر ۱۲ هزار واحد مسکن در کشور تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

سهرابی با اشاره به پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان همدان تصریح کرد: پروژه کوی پرواز همدان با بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی یکی از بزرگترین پروژه های نهضت ملی مسکن در کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: این طرح از طراحی و معماری مطلوب برخوردار و نسبت به تحقق برنامه‌ها از پیشرفت فیزیکی خوبی در حال انجام است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این پروژه مشکلاتی از جمله تسهیلات بانکی داشت که به زودی رفع خواهد شد؛ همچنین بانک های عامل نیز پرداخت تسهیلات را آغاز کردند.

سهرابی گفت: امید است به تدریج در سال آینده واحدهای مسکونی و فازهای تکمیل شده افتتاح و به متقاضیان تحویل داده شود.

وی توضیح‌داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خارج از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بخش شهری، ۱۵ هزار واحد را از ابتدای سال آغاز کرده است که این واحدها نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

به گفته وی، بنیاد مسکن علاوه بر واحدهای عنوان شده، در همکاری با سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و دیگر سازمان‌ها، واحدهای مسکونی اقشار کم‌درآمد را در دست ساخت دارد.

به گزارش ایرنا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان به عنوان یکی از متولیان اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان، نزدیک به ۱۳ هزار واحد مسکونی در دست ساخت دارد و تاکنون بیش از ۱۱۴ هزار واحد مسکونی روستایی را مقاوم سازی و نوسازی کرده است.